Marvel's Avengers to gigantyczna klapa. Square Enix liczy straty

Parafrazując klasyka: niby człowiek wiedział, ale do końca się łudzi. "Marvel's Avengers" z perspektywy czasu należy ocenić jako solidnego, ale średniaka. W podobny sposób ocenili grę portfelami gracze, którzy kupili ledwie 3 mln sztuk. A to oznacza jedno: finansową klapę

Marvel's Avengers
Marvel's Avengers
Źródło zdjęć: © Polygamia.pl | materiały prasowe

12.11.2020 | aktual.: 02.03.2022 08:43

Nie znamy całkowitego i realnego kosztu produkcji "Marvel's Avengers", ale z szacunków wynika, że Square Enix na stworzenie gry, musiało wyłożyć między 170 a 190 milionów dolarów. A przy sprzedaży 3 milionów kopii trudno mówić o zwróceniu kosztów produkcji.

Nie ma tym nic dziwnego. Pomimo rozmachu z jakim Square Enix podeszło to tworzenia gry i finalnie całkiem przyjemnej kampanii dla jednej osoby, "Marvel's Avengers" niedomagało w warstwie multiplayerowej. Tej, która miała przecież napełniać sakwy twórców przez kolejne lata.

Co poszło nie tak? Jak pisał Kuba w powyższej recenzji: jest nudnawo i powtarzalnie. Efekt? Malejące czy wręcz zanikające zainteresowanie. David Gibson z firmy analitycznej Astris Advisory Japan KK twierdzi, że Square Enix spodziewało się 5 milionów sprzedanych kopii do końca września. Przypomnę - mamy listopad.

W ratowaniu budżetu nie pomoże fakt, że wersja szykowana na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X opóźnia się i zadebiutuje w bliżej nieokreślonym "przyszłym roku". Sytuację zaogniają pustki na serwerach. Według SteamDB w kooperacyjne tryby gra obecnie kilkaset osób. Warto przy tym dodać, że jeszcze w sierpniu po "Avengersów" sięgało około 29 tys. osób. Spadek jest zatem olbrzymi.

Square Enix próbuje ratować sytuację dodając kolejne treści. W grze mają się wkrótce pojawić kolejne postaci. M.in. Spider-Man, Kate Bishop czy Black Panther. Czy to pomoże? Mam wątpliwości.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
avengersmarvelsquare enix
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.