Lootboksy nie znikną, możemy być pewni. Powód? Astronomiczne zyski

Brytyjska firma analityczna przewiduje, że rynek lootboksów osiągnie wartość 20 miliardów dolarów do 2025 roku.

Overwatch
Overwatch

Może się wydawać, że lootboksy jako mechanizm utrzymujący odbiorców przed grami i generujący zyski jest w ostatnim czasie na cenzurowanym. Twórcy gier lubią podkreślać, że akurat ich tytuł ich nie posiada ("Outriders") albo wyrzucają je post factum z już wydanych gier ("Star Wars: Battlefront 2"). Idzie ku dobremu, prawda?

Nic bardziej naiwnego. Lootboksy istnieją, mają się dobrze i nie ma powodów przypuszczać, że znikną. Firma analityczna Juniper, z biurami w Anglii i Walii, opublikowała właśnie raport zatytułowany "Hazard w grach i lootboksy: Legislacja, ewolucja sytuacji rynkowej i przewidywania na 2021-2025". Nie wynika z niego nic dobrego dla graczy.

Jak zauważa Juniper, w minionym roku gracze wydali łącznie ok. 15 miliardów dolarów na lootboksy. Według firmy analitycznej ta kwota będzie się sukcesywnie zwiększać z roku na rok o 5%. Do 2025 roku z tego rodzaju mechanizmów korzystać ma ponad 230 milionów ludzi na całym świecie (większość w grach mobilnych).

Nie przeszkodzi nawet to, iż będą się oni nimi nudzić i wydawać w nich coraz mniej pieniędzy. Korzystające z lootboksów dla zarobku firmy według Junipera znajdą sposób na poradzenie sobie z tym.

Spodziewamy się, że wydawcy gier zareagują w przyszłości zmieniając formułę lootboksów tak, że pozostaną one atrakcyjne i jednocześnie poza prawną definicją hazardu.

Można przeczytać w raporcie. W efekcie do 2025 roku lootboksy mają generować rocznie aż 20 miliardów dolarów przychodów. Jeżeli przewidywania Junipera się sprawdzą, to nie ma co oczekiwać, że tego rodzaju praktyki monetyzacyjne stracą rację bytu.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.