Kolejne kamienie milowe Witchfire osiągnięte. I wygląda na to, że szykuje się większy pokaz możliwości gry

Drobne informacje o strzelance od The Astronauts kapią od dawna. Teraz również news bardziej "dla entuzjastów" - ale wpis na blogu, jak zawsze, ciekawy.

Kolejne kamienie milowe Witchfire osiągnięte. I wygląda na to, że szykuje się większy pokaz możliwości gry
Barnaba Siegel
5

"Witchfire" to tytuł wciąż okryty lekką mgiełką tajemnicy. Niby Astronauci od dawna pokazują grafiki i króciutkie wyimki z walki, ale czuć, że ta właściwa materia wciąż czeka na swój moment. I wydaje się, że ten moment powoli nadchodzi.

W październikowym wpisie na blogu Adrian Chmielarz pisze o tym, co osiągnęli przez ostatnie miesiące. Ekipa zwarła szeregi, by dopracować "core combat loop". Czyli w wolnym tłumaczeniu tę esencję walki, której powtarzanie w różnych kombinacjach (lokacje, bronie, przeciwnicy) będzie zawsze przynosiło frajdę. I tu kilka chwil zadumy nad gatunkiem FPS-ów.

Chmielarz dodaje, że pojedyncze fragmenty, które pokazywali wcześniej, nie przedstawiały jeszcze tego najlepszego poziomu rozgrywki. I że "stworzenie dobrej strzelanki jest niesamowicie trudne". Niby truizm, w końcu robienie dobrych gier generalnie jest trudne, ale faktycznie gatunek shooterów może wydawać się prostszy do ogarnięcia niż inny. W końcu trzeba tylko wymyślić fajne bronie, plansze i potworki, prawda?

Tymczasem od prawie 30 lat furmankami wjeżdżają nowe FPS-y, o których historia błyskawicznie zapomina, a "wielkie powroty" potrafiły okazać się miałkie i nudne. Z kolei takie strzelankowe arcydzieła, jak "Doom Eternal" czy "Shadow Warrior 2", dobitnie pokazują, ile siły trzeba włożyć w wymyślenie nowych koncepcji, a potem taką ich realizację, żeby finalny produkt miał fajną miękkość i "flow" oraz poszerzał trochę język gatunku.

Chmielarz wspomina o tym, że zebrany materiał pozwolił stworzyć swoiste demo, które "teoretycznie będzie można komuś pokazać". Drugi kamień milowy dotyczył z kolei wizualnego doszlifowania tego, co ekipa ostatnio zrobiła. I okazało się to niełatwe w pandemicznym wykonaniu i pracy zdalnej.

A wszystko to brzmi, jakby faktycznie szykowało się coś większego. Długi gameplay trailer? Pokaz w ramach jakichś targów? Może coś towarzyszącego startowi XSX lub PS5? Oby! Po 3 latach od zapowiedzi chyba wszyscy mają spory apetyt na coś sycącego w temacie wiedźm i ognia.

A w bonusie bardzo fajne wideo z kwietnia 2020, na którym Jakub "Kubold" Kisiel pokazuje garażowy mocap i losy jednej broni z "Witchfire".

What It Takes to Make a Reload Animation in Witchfire

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne