Klasa gamingowa. Taki projekt ruszy niebawem w Płocku

Firmy Ultimate Games i GamePlanet chcą uruchomić w płockiej szkole klasę o profilu gamingowym. Jej absolwenci będą uczyć się różnych aspektów tworzenia gier, w taki sposób, by od razu po zakończeniu edukacji, być wartościowym pracownikiem w branży.

Klasa gamingowa. Taki projekt ruszy niebawem w Płocku
Źródło zdjęć: © Getty Images | Samuel de Roman

Zespół Szkół Nr 5 w Płocku otwiera klasę gamingową. W ramach projektu wspieranego przez Ultimate Games i GamePlanet powstanie specjalna klasa w liceum, która skupi się na szkoleniu nowych pracowników gamedevu. Uczniowie będą uczyć się nie tylko programowania, ale także projektowania poziomów, a także tworzenia grafik do gier.

Mateusz Zawadzki, prezes zarządu Ultimate Games, mówił, że dzięki projektowi uczniowie będą mogli łączyć swoje pasje, czyli gry i nowe technologie, z edukacją. Pozwoli to im na rozpoczęcie pracy przy tworzeniu gier, a co za tym idzie rozwijanie branży. W projekcie klasy gamingowej chodzi o to, by młodzież nabywała wartościową wiedzę i rozwijała specyficzne umiejętności potrzebne przy tworzeniu gier.

Klasa gamingowa to kolejny projekt mający zachęcić młodzież do traktowania gier jako pomysłu na życie, a nie tylko jako rozrywki. Już teraz funkcjonują w Polsce klasy o profilach e-sportowych, gdzie kształci się profesjonalnych graczy.

- Jesteśmy zainteresowani wspieraniem młodzieży oraz rozwojem ich wiedzy w zakresie gamingu i nowych technologii. Klasa o profilu gamingowym pozwoli na pozyskanie kompleksowej i specjalistycznej wiedzy, co umożliwi w przyszłości zasilenie branży producentów gier w wykwalifikowanych pracowników - wskazuje Mateusz Adamski, prezes GamePlanet SA.

Nowa klasa w płockiej szkole ma wystartować wraz z początkiem roku szkolnego 2022/2023. Jej absolwenci mogą liczyć na zatrudnienie w firmach wspierających projekt. Zarobki w branży mogą być kuszące.

Dyrektor Zespołu Szkół Nr 5 w Płocku wypowiada się na temat nowego kierunku z dużymi nadziejami. Twierdzi, że taka postawa pozwala na kształcenie młodych ludzi, którzy będą posiadali faktyczne doświadczenie zawodowe.

- Nasza współpraca bazuje na modelu, który od lat świetnie funkcjonuje w krajach Europy Zachodniej, dzięki któremu na rynek pracy trafiają ukierunkowani młodzi ludzie z praktycznym doświadczeniem w branży. W ramach nawiązanej współpracy obie firmy pomogą w wyposażeniu pracowni gamingowej oraz zorganizowane będą spotkania i zajęcia z profesjonalnym gametesterami - mówi Magdalena Lewandowska z Zespołu Szkół Nr 5.

Zarobki w gamedevie. Ile zarabiają twórcy gier?

Według informacji udostępnionych przez Codemy S.A. na portalu Bulldogjob początkujący programista pracujący przy tworzeniu gier może zarabiać od 4 do 6 tysięcy złotych brutto miesięcznie. Bardziej doświadczeni twórcy na poziomie mid, zarabiają na kontrakcie B2B między 7 a 11 tysięcy brutto. Senior może liczyć na zarobki między 12 a 18 tys. brutto.

Jeśli chodzi o zawód projektanta poziomów, czyli level designera, z informacji pochodzących z serwisu wynagrodzenia.pl wynika, że większość z nich zarabia w przedziale między 4960 a 8040 złotych brutto. Mniej zarabia tylko 25 procent najgorzej zarabiających.

Twórcy grafiki przeznaczonej do gier również nie mogą narzekać na zarobki. W serwisie Pracuj.pl opublikowano informacje o zarobkach grafików w 2017 roku. Mediana płac w tym zawodzie wynosiła wtedy 5700 złotych brutto miesięcznie.

Pracownicy IT mogą liczyć też na liczne benefity. Są to najczęściej dofinansowania zajęć sportowych, prywatna opieka medyczna czy pakiety ubezpieczeniowe. Nie da się ukryć, że praca w gamedevie może zapewnić solidny komfort życia i dobre zarobki.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
gaminggamedevtworzenie gier
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.