Zmien skórke
Logo Polygamii

Jedynymi skrzyniami w Sea of Thieves będą te, które sami sobie wykopiemy

mat. prom.
Sea of Thieves
Rare i Microsoft nie przewidują lootboksów.

Miła odmiana po tych wszystkich aferach ze skrzynkami w Battlefroncie i znienawidzonym ostatnio przez graczy terminem: „gry jako usługa”. Oczywiście brak lootboksów wcale nie oznacza braku mikrotransakcji. Te się nigdzie nie wybierają, bo czy się to komuś podoba, czy nie – są prawdziwą żyłą złota dla wydawców. Activision, Ubisoft i inni czerpią olbrzymie zyski z dodatkowej zawartości.

Jednak w Sea of Thieves, jak zapewniają twórcy na łamach Eurogamera, mikrotransakcje ograniczą się do czystej kosmetyki, a sklep w grze nie będzie sprzedawał przedmiotów wpływających na rozwój postaci czy rozgrywkę w ogóle. A przynajmniej nie w taki sposób, jak moglibyśmy sobie wyobrazić.

Otóż każdy, kto grał w betę wie, że kosmetyka będzie odgrywała istotną rolę w Sea of Thieves. W sklepie będzie można kupić ciuchy, czapki, a gracze dokopali się też do zaszytych w plikach gry informacji o customizacji okrętu. Z kolei Craig Duncan, szef Riot, mówi Eurogamerowi, że pojawią się też zwierzaki. Przy okazji mówi też, że chciałby, aby zwierzaki te dało się wystrzeliwać z armat tak, jak teraz można to robić z graczami, co z kolei daje zupełnie nowe możliwości zaistnienia organizacjom pokroju Pety.

Zaznacza jednak bardzo wyraźnie, że za prawdziwe pieniądze kupimy jedynie kosmetykę i, co ważniejsze, zawsze będziemy wiedzieli, co nabywamy. Czyli żadnych skrzynek z lootem i loterii. Co ciekawe, sklep wystartuje jakiś czas po marcowej premierze Sea of Thieves, bo dla studia (i najwyraźniej Microsoftu) ważniejsze jest dostarczenie dobrej gry, a dopiero potem przerobienie jej na usługę.

Bartosz Stodolny

Więcej na temat:

1
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
1 Komentarze
0 Odpowiedzi
0 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Onix
Użytkownik

Klasyk. Najpierw zarzucą przynętę a potem dopiero jak zbudują bazę graczy zasugerują im sklep. Z czasem przedmioty zyskają jakieś bonusy itd. Model wielokrotnie powielany w mmo.