Jason Schreier z nową książką. O studiach, które już nie istnieją

Jason Schreier z nową książką. O studiach, które już nie istnieją

Jason Schreier i Colin Moriarty
Jason Schreier i Colin Moriarty
Źródło zdjęć: © YouTube.com
28.10.2020 19:15, aktualizacja: 01.03.2022 14:26

W zbiorze wywiadów Schreier opowie historie zamkniętych w różnych okolicznościach studiów i losów ich pracowników.

Jason Schreier, dawniej Kotaku, aktualnie współpracujący z Bloombergiem, to jeden z nielicznych dziennikarzy zajmujących się elektroniczną rozrywką, których można wręcz nazwać "śledczymi". Jego poświęcenie w odkrywaniu negatywnych praktyk growych korporacji i nieustępliwość w pisaniu o crunchu czy szkodliwych praktykach marketingowych i monetyzacyjnych przysporzyła mu tak samo wiele szacunku i rozpoznawalności jak nieuzasadnionej nienawiści odbiorców trochę zbyt identyfikujących się z producentami ich ulubionych gier.

Poza licznymi artykułami i reportażami Schreier jest również autorem książki "Krew, pot i piksele" (dostępnej również na polskim rynku), opowiadajacej o nadużyciach w procesie tworzenia gier. W maju przyszłego roku powróci zaś z nowym wydawnictwem, zatytułowanym "Press Reset" (oficjalnego polskiego tytułu na razie nie ma; "Wciśnij reset"?).

Jak pisze sam Schreier na Twitterze, książka opowie o tym, co dzieje się z ludźmi, kiedy zamykają się tworzące gry firmy. Znajdą się w niej historie związane z developerami takimi jak Irrational ("Bioshock"), Visceral ("Dead Space") czy 38 Studios ("Kingdoms of Amalur: Reckoning").

Wywiady Schreiera, przeprowadzane z bezpośrednio zaangażowanymi, obejmują tematy wrogich przejęć, nadużywających swej pozycji szefów, korporacyjnych dramatów, czeków bez pokrycia i tej jednej historii, w której Curt Schilling z Boston Red Sox postanowił stanąć na czele studia, które pokona World of Warcraft. Po drodze autor pyta: Dlaczego w czasach, kiedy branża gier wideo osiąga sukcesy większe niż kiedykolwiek, stało się tak trudne zapewnienie sobie stabilnego bytu przez tworzenie gier - i czy biznes tworzenia gier może się zmienić, nim będzie za późno? 

Tak pisze na oficjalnej stronie wydawca książki.

Brzmi z pewnością intrygująco i zapewne sporo się będzie o tej książce mówiło. Premiera wersji angielskojęzycznej zaplanowana jest na 11 maja 2021.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)