Japonia: Rynek się kurczy, potrzeba nowych konsol

Mogące niepokoić wieści dobiegają z Japonii. Otóż, proszę państwa, ich rynek się kurczy. I to kurczy się dość znacznie, z aż 25% spadkiem w sektorze sprzętu konsolowego względem roku ubiegłego. Gry radzą sobie lepiej, ale wartość tego rynku też nieznacznie zmalała. Podsumowując, wygląda to tak:

Japonia: Rynek się kurczy, potrzeba nowych konsol
marcindmjqtx

08.01.2009 | aktual.: 14.01.2016 16:01

Wartość rynku w roku 2007:

  • sprzęt: 10,112,148,000 zł
  • oprogramowanie: 11,132,640,000 zł
  • łącznie: 21,244,788,000 zł

Wartość rynku w roku 2008:

  • sprzęt: 7,731,000,000 zł
  • oprogramowanie: 10,266,768,000 zł
  • łącznie: 17,997,768,000 zł

No ładnie, z liczb hiper-ultra astronomicznych przeszliśmy na tylko ultra astronomiczne. Dane te pochodzą od Enterbrain i są jedynie szacunkowe, ale pokazują sygnał, że rynek sprzętowy powolutku się napełnia, ale jest to zupełnie naturalne i w połączeniu z kryzysem, który w Japonii objawił się recesją trudno spodziewać się wiecznie rosnących słupków. Czy to symptom zastoju growego w KKW? Szczerze wątpię. Po prostu jakie czasy, takie wyniki. Japończycy znani są z entuzjastycznego stosunku do owczego pędu i skoro w telewizji straszono złą sytuacją, to wielu wzięło sobie to do serca. Poza tym skoro w Japonii poszło już ponad 25 milionów DSów, to nie oszukujmy się - drugie tyle już raczej nie uda się opchnąć. Nie ma co się martwić. W tym roku wyjdzie Monster Hunter 3 i Dragon Quest IX. One sprzedadzą się nawet, jak się będzie paliło i waliło.

Na stronach Kotaku możecie jeszcze zobaczyć szacunkowe wyniki sprzedaży konsol i gier za miniony rok.

Jakub Tepper

[via Famitsu]

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpodsumowaniaekonomia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.