Jak wytrenować sztuczną inteligencję? Starcraftem 2

Google sprzymierzyło się z Blizzardem.

Jak wytrenować sztuczną inteligencję? Starcraftem 2
Maciej Kowalik

10.08.2017 10:54

Go jest fajne i też nadaje się do rozwoju możliwości sztucznej inteligencji. Dlatego jest jedną z gier, które Google wykorzystuje w swoim programie DeepMind. Ale to jednak nie Starcraft.

Google stwierdziło, że strategiczna gra Blizzarda może znakomicie przysłużyć się badaniom DeepMind. A developer chętnie przygotował odpowiednie narzędzia, by każdy gracz mógł dorzucić swoją cegiełkę do zagłady ludzkości i przekazania władzy na Ziemi w zimne ręce maszyn. O czym to ja? A, już wiem. Cytat z Google:

Wcześniej DeepMind flitrowało z grami Atari, ale:

Deepmind artificial intelligence @ FDOT14

Dzięki Starcraftowi badania mogą więc wejść na wyższy poziom. A za przygotowanie odpowiednich, darmowych, narzędzi odpowiada sam Blizzard. Znajdziecie je na stronie firmy. Po dużo więcej szczegółów dotyczących tej współpracy odeślę was do witryny DeepMind.

I wydaje się, że te wszystkie złorzeczenia rodziców i babć, że gry będą naszą zgubą zaczynają się powoli spełniać. Choć nie do końca tak, jak wieszczyła rodzinka. Nie ślepniemy. Nie przegrywamy życia. Ot, sami kręcimy na siebie bat. DeepMind nie jest przecież jedynym projektem, w którym sztuczna inteligencja uczy się od graczy. Weźmy takiego Dooma, którego tytuł można zacząć odczytywać jako samospełniającą się przepowiednię. Optymizmem nie nastraja też fakt, że maszyny uczą się jeździć podglądając GTA V.

Trochę sobie tu oczywiście żartuję, ale...

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościblizzardgoogle
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.