Jak powstawały bronie w Doom Eternal? Twórcy opowiadają Polygamii

Fani "Doom Eternal" odliczają dni do premiery fabularnego dodatku "Ancient Gods. Part 1". Z myślą o nich Bethesda udostępniła nam (i tylko nam) furę grafik i komentarzy samych twórców. Na pierwszy ogień idą bronie.

Jak powstawały bronie w Doom Eternal? Twórcy opowiadają Polygamii
1

Zastanawialiście się kiedyś, jak powstają bronie w grach? Już nie musicie. Tylko u nas przeczytacie wypowiedzi Colina Gellera, Bryana Flynna i Jona Lane'a, którzy zaprojektowali giwery w grze "Doom Eternal".

Obraz

Colin Geller: Proces tworzenia ciężkiego działa był ekscytującym wyzwaniem. Stworzenie oryginalnej i niepowtarzalnej broni ludzkiej było skomplikowanym procesem. Na szczęście wszystko wyszło dobrze i uważam, że ta broń dobrze kontrastuje z innymi rodzajami broni, pochodzącymi z innych światów.

Wyrzutnia rakiet / Rocket Launcher

Obraz

Colin Geller: To pierwsza broń, którą projektowałem dla "Doom Eternal". Był to bardzo ekscytujący proces, gdyż chcieliśmy tę klasyczną broń zaprojektować w nowoczesnym stylu graficznym. Zarówno pod względem formy, jak i funkcjonalności, postanowiliśmy odejść od kolejnej "rury robiącej bum".

Karabin maszynowy / Chaingun

Obraz

Bryan Flynn: Jeśli chodzi o tę broń, chcieliśmy zachować ciężki industrialny styl karabinu maszynowego z roku 2016, a jednocześnie rozszerzyć ją o przesadzone elementy science fiction. Udało mi się to osiągnąć, dołączając bardziej organiczne kształty i rozbłyski energetyczne wokół lufy i taśmy z amunicją. Chciałem, aby ta broń podczas ostrzału rozświetlała się jak choinka bożonarodzeniowa.

BFG 9000

Obraz

Bryan Flynn: W tym przypadku moim zadaniem było ulepszenie BFG w perspektywie pierwszoosobowej, a jednocześnie zachowanie starego fundamentu. Inspirowałem się w tym przypadku silnikami i motocyklami. Zmieniłem nieco projekt, aby skupić się na kształtach organicznych i skoncentrować się na animacjach cylindrów i tłoków.

Superstrzelba / Super Shotgun

Obraz

Jon Lane: Jak powiedział kiedyś John Carmack, "Doom" to tak naprawdę gra o "strzelbach i demonach". Oryginalny "Doom" wynosił na piedestał strzelby powtarzalne i dwulufowe pośród panteonu archetypów broni FPS. Nawet dziś oryginalna superstrzelba z "Dooma II" pojawia się na listach wszech czasów najwspanialszych broni w grach.

Podczas projektowania superstrzelby dla "Doom Eternal" odnosiliśmy się do materiału źródłowego z szacunkiem.

Strzelba bojowa / Combat Shotgun

Obraz

Jon Lane: Strzelba bojowa w "Doom Eternal" jest współczesnym taktycznym odniesieniem dla bardziej niekonwencjonalnego uzbrojenia, które jest dostępne w grze. Ma być przeciwwagą dla starożytnej i brutalnej superstrzelby i kontrastuje z nią swoją wojskowo-futurystyczną estetyką. Nacisk położono na jej funkcjonalność.

Karabin plazmowy / Plasma Gun

Obraz

Jon Lane: Karabin plazmowy w "Doom Eternal" został zaprojektowany tak, aby złożyć hołd oryginalnej broni, która pojawia się w "Doom" z roku 1993. Podczas projektowania często odnosiliśmy się do pierwotnych sprite'ów przygotowanych przez założyciela id Software, Kevina Clouda. Choć dokonano zmian graficznych, ta zaktualizowana broń miała być natychmiast rozpoznawalna dla długotrwałych fanów serii.

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne