Programy
Nie znaleziono pasujących programów.
Zobacz pozostałe wyniki wyszukiwania ›

Jak powstawały bronie w Doom Eternal? Twórcy opowiadają Polygamii

Strona głównaJak powstawały bronie w Doom Eternal? Twórcy opowiadają Polygamii
17.09.2020 17:00
Jak powstawały bronie w Doom Eternal? Twórcy opowiadają PolygamiiJak powstawały bronie w Doom Eternal? Twórcy opowiadają Polygamii
bDpnsBee

Fani "Doom Eternal" odliczają dni do premiery fabularnego dodatku "Ancient Gods. Part 1". Z myślą o nich Bethesda udostępniła nam (i tylko nam) furę grafik i komentarzy samych twórców. Na pierwszy ogień idą bronie.

bDpnsBdx

Zastanawialiście się kiedyś, jak powstają bronie w grach? Już nie musicie. Tylko u nas przeczytacie wypowiedzi Colina Gellera, Bryana Flynna i Jona Lane'a, którzy zaprojektowali giwery w grze "Doom Eternal".

325260198497499100

Colin Geller: Proces tworzenia ciężkiego działa był ekscytującym wyzwaniem. Stworzenie oryginalnej i niepowtarzalnej broni ludzkiej było skomplikowanym procesem. Na szczęście wszystko wyszło dobrze i uważam, że ta broń dobrze kontrastuje z innymi rodzajami broni, pochodzącymi z innych światów.

bDpnsBdz

Wyrzutnia rakiet / Rocket Launcher

325260198497695708

Colin Geller: To pierwsza broń, którą projektowałem dla "Doom Eternal". Był to bardzo ekscytujący proces, gdyż chcieliśmy tę klasyczną broń zaprojektować w nowoczesnym stylu graficznym. Zarówno pod względem formy, jak i funkcjonalności, postanowiliśmy odejść od kolejnej "rury robiącej bum".

bDpnsBdF

Karabin maszynowy / Chaingun

325260198497957852

Bryan Flynn: Jeśli chodzi o tę broń, chcieliśmy zachować ciężki industrialny styl karabinu maszynowego z roku 2016, a jednocześnie rozszerzyć ją o przesadzone elementy science fiction. Udało mi się to osiągnąć, dołączając bardziej organiczne kształty i rozbłyski energetyczne wokół lufy i taśmy z amunicją. Chciałem, aby ta broń podczas ostrzału rozświetlała się jak choinka bożonarodzeniowa.

BFG 9000

325260198498154460

Bryan Flynn: W tym przypadku moim zadaniem było ulepszenie BFG w perspektywie pierwszoosobowej, a jednocześnie zachowanie starego fundamentu. Inspirowałem się w tym przypadku silnikami i motocyklami. Zmieniłem nieco projekt, aby skupić się na kształtach organicznych i skoncentrować się na animacjach cylindrów i tłoków.

bDpnsBdG

Superstrzelba / Super Shotgun

325260198498351068

Jon Lane: Jak powiedział kiedyś John Carmack, "Doom" to tak naprawdę gra o "strzelbach i demonach". Oryginalny "Doom" wynosił na piedestał strzelby powtarzalne i dwulufowe pośród panteonu archetypów broni FPS. Nawet dziś oryginalna superstrzelba z "Dooma II" pojawia się na listach wszech czasów najwspanialszych broni w grach.

Podczas projektowania superstrzelby dla "Doom Eternal" odnosiliśmy się do materiału źródłowego z szacunkiem.

bDpnsBdH

Strzelba bojowa / Combat Shotgun

325260198498678748

Jon Lane: Strzelba bojowa w "Doom Eternal" jest współczesnym taktycznym odniesieniem dla bardziej niekonwencjonalnego uzbrojenia, które jest dostępne w grze. Ma być przeciwwagą dla starożytnej i brutalnej superstrzelby i kontrastuje z nią swoją wojskowo-futurystyczną estetyką. Nacisk położono na jej funkcjonalność.

bDpnsBdI

Karabin plazmowy / Plasma Gun

325260198498875356

Jon Lane: Karabin plazmowy w "Doom Eternal" został zaprojektowany tak, aby złożyć hołd oryginalnej broni, która pojawia się w "Doom" z roku 1993. Podczas projektowania często odnosiliśmy się do pierwotnych sprite'ów przygotowanych przez założyciela id Software, Kevina Clouda. Choć dokonano zmian graficznych, ta zaktualizowana broń miała być natychmiast rozpoznawalna dla długotrwałych fanów serii.

bDpnsBev