Inwestorzy nie boją się gier

Mimo recesji na światowych rynkach rok 2010 przyniósł rekord jeśli chodzi o ilość pieniędzy zebranych przez twórców gier. Według raportu opublikowanego w serwisie VentureBeat upływający rok przyniósł dofinansowanie w wysokości 1.05 miliarda dolarów.

marcindmjqtx

26.12.2010 | aktual.: 06.01.2016 14:54

Liczba ta stanowi wzrost o 58% w porównaniu do roku 2009, kiedy to zebrane fundusze zatrzymały się na poziomie 663.1 miliona dolarów. Wspomniany raport pokazuje także na co najchętniej inwestorzy wydawali swoje pieniądze. Dwa pierwsze miejsca zajmują ZeniMax Media, właściciel id Software oraz Zynga - król facebooka. Inwestorzy nie bali się także zainwestować w bardziej perspektywiczne przedsięwzięcia, z usługą OnLive na czele.

Wsród wymienionych firm możemy także znaleźć producenta dedykowanych graczom kart graficznych czy przedsiębiorstwo zajmujące się technologią animacji twarzy. Samo Google zainwestowało kilka milionów w gry na platformy mobilne. Ogólnie z prawie stu przedstawionych projektów wyłania się obraz rynku zdominowanego przez przeróżne projekty gier MMO oraz, przede wszystkim, dziesiątki gier na Facebooka i inne "platformy" społecznościowe.

Daniel Kłosiński

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościbranżaekonomia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.