"Indyki" EA: było Unravel, zapowiedziano Fe, pora na Sea of Solitude

W programie zatopione miasto i dziewczyna w motorówce.

"Indyki" EA: było Unravel, zapowiedziano Fe, pora na Sea of Solitude
Patryk Fijałkowski

09.12.2016 16:14

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pamiętacie jeszcze o takiej inicjatywie jak EA Originals? Ogłoszony w czerwcu projekt ma za zadanie wspierać twórców niezależnych i wydawać ich gry pod opieką Elektroników. Jak dotąd znaleźliśmy tylko jeden tytuł, który ukaże się w ramach tej inicjatywy - mowa o Fe, trójwymiarowej platformówce pełnej niezwykłej atmosfery i artystycznego sznytu.

Fe Gameplay Trailer - EA PLAY 2016

O grze od czasu E3 jest cicho, ale EA przypomniało się za to z programem Originals, ogłaszając, że drugi tytuł, który wzięli pod swój sztandar, to Sea of Solitude. Gra powstawała i była już promowana przed interwencją Elektroników. Na poniższym materiale możecie zobaczyć wywiad z matką projektu, Cornelią Geppert, wzbogacony fragmentami rozgrywki z Sea of Solitude.

Sea of Solitude FIRST GAMEPLAY and Developer Interview!

Gra ma opowiedzieć o Kay, dziewczynie, która na pokładzie motorówki przemierza zatopione miasto zamieszkane przez ogromne bestie. Te mają jednak bardziej zachowywać się jak dzikie zwierzęta niż potwory próbujące nas dopaść. Zresztą, Kay podobno sama jest potworem i w mieście szuka sposobu, by się uzdrowić. Co sprawiło, że się nim stała? To samo, co stworzyło pozostałe monstra. Samotność.

Sea of Solitude ma być opowieścią skupioną na eksploracji, pełną symbolizmu i onirycznej atmosfery. Autorka przewodząca niemieckiemu studiu Jo-Mei Games jako główne inspiracje podaje animacje studia Ghibli i Silent Hill (nie pod kątem samego horroru, tylko atmosfery).

Cóż, po obejrzeniu takich filmów Ghibli jak "Spirited Away" czy "Ruchomy zamek Hauru" uważam, że trudno o lepszy wzór przy tworzeniu niezwykłego, magicznego klimatu. Sea of Solitude trudno też nie skojarzyć z inną grą o dziewczynce przemierzającej zatopione miasto, czyli Submerged, które zapowiadało się obiecująco, ale ostatecznie ugięło się pod ciężarem własnych ambicji. Miejmy nadzieję, że Sea of Solitude okaże się lepsze i od tego, i choćby niedoskonałego Unravel, od którego zaczął się niedawny zryw EA w kierunku mniejszych, subtelniejszych przygód.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz

Niestety, póki co nie wiemy, ani kiedy wyjdzie Fe, ani Sea of Solitude. Nowe informacje na temat tego drugiego mają pojawić się "w ciągu najbliższych miesięcy". Czekamy zatem, przyklaskując jednocześnie EA Originals i trzymając kciuki za jak najlepszy rozwój tej inicjatywy. Warto też pamiętać o innej obiecującej platformówce, która niedawno została przejęta przez dużego wydawcę - Little Nightmares, którego gamescomowe demo było fantastyczne.

Patryk Fijałkowski

Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.