Ile wart jest rynek gier wideo?
Na Edinburgh Interactive Festival wystąpił ktoś, kto twierdzi, że wie. Paul Heydon, specjalista z niezależnej firmy Avista Partners policzył to, może nie w złotówkach, ale w dolarach. Problem jedynie w tym, że wziął pod uwagę tylko firmy, które mają uprawnienia do emisji akcji czyli spółki publiczne. Tym samym jego wyliczenia nie obejmują mniejszych wydawców i niezależnych deweloperów, którzy przecież też na tym rynku zarabiają.
No dobrze, więc ile ten rynek, nawet jeśli bierzemy pod uwagę tylko gigantów, jest wart? Wg Heydona 105 mld dolarów. Ciekawy jest również rozkład tych dochodów, a wygląda on tak:
Nintendo - $34 959 mln inne PC/Konsole (bez Nintendo) - $33 223 mln Online - $23 457 mln Mobile - $8 257 mln Detal - $3 110 mln Usługi związanie z opłatami - $1 368 mln Dystrybucja/Akcesora - $311 mln Outsourcing - $255 mln
Jak widać wg tej prezentacji Nintendo jest obecnie klasą samą dla siebie i to zupełnie dosłownie.
[via MCV]
Marcin Lewandowski