Ile wart jest rynek gier wideo?
Na Edinburgh Interactive Festival wystąpił ktoś, kto twierdzi, że wie. Paul Heydon, specjalista z niezależnej firmy Avista Partners policzył to, może nie w złotówkach, ale w dolarach. Problem jedynie w tym, że wziął pod uwagę tylko firmy, które mają uprawnienia do emisji akcji czyli spółki publiczne. Tym samym jego wyliczenia nie obejmują mniejszych wydawców i niezależnych deweloperów, którzy przecież też na tym rynku zarabiają.
27.08.2010 | aktual.: 06.01.2016 16:23
No dobrze, więc ile ten rynek, nawet jeśli bierzemy pod uwagę tylko gigantów, jest wart? Wg Heydona 105 mld dolarów. Ciekawy jest również rozkład tych dochodów, a wygląda on tak:
Nintendo - $34 959 mln inne PC/Konsole (bez Nintendo) - $33 223 mln Online - $23 457 mln Mobile - $8 257 mln Detal - $3 110 mln Usługi związanie z opłatami - $1 368 mln Dystrybucja/Akcesora - $311 mln Outsourcing - $255 mln
Jak widać wg tej prezentacji Nintendo jest obecnie klasą samą dla siebie i to zupełnie dosłownie.
[via MCV]
Marcin Lewandowski