Ile wart jest rynek gier wideo?

Na Edinburgh Interactive Festival wystąpił ktoś, kto twierdzi, że wie. Paul Heydon, specjalista z niezależnej firmy Avista Partners policzył to, może nie w złotówkach, ale w dolarach. Problem jedynie w tym, że wziął pod uwagę tylko firmy, które mają uprawnienia do emisji akcji czyli spółki publiczne. Tym samym jego wyliczenia nie obejmują mniejszych wydawców i niezależnych deweloperów, którzy przecież też na tym rynku zarabiają.

marcindmjqtx

27.08.2010 | aktual.: 06.01.2016 16:23

No dobrze, więc ile ten rynek, nawet jeśli bierzemy pod uwagę tylko gigantów, jest wart? Wg Heydona 105 mld dolarów. Ciekawy jest również rozkład tych dochodów, a wygląda on tak:

Nintendo - $34 959 mln inne PC/Konsole (bez Nintendo) - $33 223 mln Online - $23 457 mln Mobile - $8 257 mln Detal - $3 110 mln Usługi związanie z opłatami - $1 368 mln Dystrybucja/Akcesora - $311 mln Outsourcing - $255 mln

Jak widać wg tej prezentacji Nintendo jest obecnie klasą samą dla siebie i to zupełnie dosłownie.

[via MCV]

Marcin Lewandowski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.