Hideki Kamiya i jego lista wymarzonych projektów
Drogi Capcomie...
Nietuzinkowy twórca znany jest przede wszystkim z gier, nad którymi pracował (m.in. Devil May Cry, Viewtiful Joe, Okami czy Bayonetta), ale nie tylko.
W serwisach społecznościowych lubi podpuszczać fanów rozmaitymi sugestiami, dotyczącymi projektów przy których pracuje. Jeszcze do niedawna większość czasu zjadał mu pewnie Thuban (smok ze Scalebound), ale skoro projekt życia legł w gruzach...
Kamiya ponoć pichci już coś w biurach Platinum Games. Coś "swojego", co z miejsca będzie zdradzać, kto jest tego ojcem. Z czerwcowego artykułu na IGN wynika, że to raczej nowa marka. A w najnowszej rozmowie z Dengeki PlayStation, przetłumaczonej przez Siliconerę, okazuje się, że chętnie wróciłby też do kilku już znanych marek.
Raz, dwa, trzy, cztery tytuły - a widok każdego może ucieszyć inną grupę graczy. Z których tylko jedna - fani Okami - niedługo dostanie coś ze swojej beczki. Choć remaster a nie sequel.
Okami HD Exclusively on PSN: Launch Trailer
Ale marzenia projektanta, a rzeczywistość, to dwie różne rzeczy. Kamiya od dawna publicznie podrzuca Capcomowi pomysły na sequele, ale wydawca póki co nie chwycił przynęty. Choć na odgrzewaniu kotletów wychodzi całkiem nieźle, co pewnie potwierdzi w grudniu Okami. Oby. Zadowalająca sprzedaż na pewno byłaby pierwszym krokiem do poważniejszych rozmów o sequelu. A choć studio Clover już nie istnieje, to Kamiya (reżyser) nie ma daleko do producenta przygód Amaterasu - Atsushi Inaba jest głównym producentem w Platinum.
Choć ten crossover Dantego z Bayonettą... On naprawdę mógłby zatrząść światem nawalanek. Które swoją drogą chyba gdzieś się pochowały. Choć tu trzeba by dobrej woli i ze strony Capcomu, i ze strony Segi.
Maciej Kowalik