Hellblade nie wyjdzie za późno, po prostu za wcześnie zostało zapowiedziane

Choć developer przyznaje, że nawet mimo tego prace idą wolniej niż tego oczekiwał i zagramy w 2017 roku.

Hellblade nie wyjdzie za późno, po prostu za wcześnie zostało zapowiedziane
Paweł Olszewski
2

Tak pisałem o Hellbalde rok temu przy okazji moich oczekiwań na 2016 rok. Ten powoli dobiega końca, a gry jak nie było, tak nie ma. Tyle dobrze, że wiemy chociaż dlaczego. Produkcja idzie trochę wolniej niż twórcy początkowo zakładali. Po drodze nie wypalił im jeszcze jakiś tajemniczy projekt, a ten o którym mowa skomplikował się dodatkowo pod względem technicznym - z poniższego wideo wynika, że Ninja Theory przy okazji implementacji mimiki twarzy powprowadzało sporo zmian do Unreal Engine 4, nawiązując przy okazji bliższą współpracę z Epic i zgarniając  nagrodę TIGA.

Na poniższym nagraniu dziennika developera szczególnie ciekawie brzmi natomiast fragment o dacie zapowiedzi gry. Twórcy rozumieją, że graczom może się wydawać, że produkcja trwa strasznie długo, ale dodają, że pracując w typowej relacji "developer - wydawca", Hellblade byłby zapowiedziany dopiero… teraz. Ninja Theory działa jednak niezależnie i zdecydowało się na pełną transparentność, pokazując grę światu na samym początku produkcji.

Hellblade: Senua's Sacrifice | Production Update

Przykład Electronic Arts pokazuje, że to ryzykowny ruch - pamiętacie Hazelight? Albo szalone wyścigi od ojców Burnouta? Bardzo wczesny etap produkcji to bardzo duża szansa na zmianę koncepcji albo i skasowanie gry, Ninja Theory całkiem sporo postawiło więc na jedną kartę, ale chyba im się to opłaci. Studio cały czas idzie w pierwotnie obranym kierunku, tworząc z jednej strony slashera, a z drugiej ciekawą grę pod względem narracyjnym.

Hellblade: Senua's Sacrifice Development Diary 24: Hearing Voices

I właśnie o tym drugim jest opublikowany kilkanaście godzin temu dziennik developera - Hearing Voices. Główna bohaterka, Senua, po ataku Wikingów wpadła w traumę i słyszy głosy. Najnowsze wideo z produkcji gry pokazuje, jak twórcy podeszli do tematu. Nie tylko od strony technicznej, przeprowadzając niecodzienne sesje nagraniowe (z tarzaniem się pod mikrofonami włącznie), ale też od strony narracyjnej. Jak starali się zrozumieć, co mogą czuć ludzie cierpiący na tego typu dolegliwości. Przywiązanie do detali robi wrażenie. A status indie robi nadzieję, że nikt nie zaora tej tytanicznej pracy polskim dubbingiem, który czasem w naszym pięknym kraju bywa obligatoryjny.

Na koniec, w ramach ciekawostki, Ninja Theory opublikowało jeden z pochodzących z soundtracku utworów. W sam raz na zaostrzenie apetytu.

Deeper - Andy LaPlegua | Hellblade: Senua's Sacrifice Soundtrack

Paweł Olszewski

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne