Heavy Rain skończyło zaskakująco dużo osób. A Ty?
Z różnych opracowań wynika, że średnio, jedynie 20-25 proc. graczy kończy gry. Jednakże twórcom Heavy Rain udało się zaangażować publiczność na tyle, że ich produkcja osiągnęła trzykrotnie wyższy wynik!
Konkretnie, jak wynika z danych statystycznych zaprezentowanych na konferencji GDC przez studio Quantic Dreams, 72 proc. osób, które zaczęły grać w Heavy Rain, dotrwało do napisów końcowych. Dla porównania, Mass Effect 2, gra, która także ukazała się w pierwszym kwartale 2010 roku ukończyło 50 proc. graczy.
Wygląda na to, że magia interaktywnego wideo i nie-tak-do-końca-liniowej opowieści działa. Jak powiedział David Cage, "reżyser" gry:
Chcieliśmy stworzyć doświadczenie, które coś znaczy. Wyjść poza "Jestem dobrym gościem, ty jesteś złym gościem" i stworzyć coś, co odwoła się do jestestwa gracza. (...) Nie musisz tworzyć gier dla nastolatków. Możesz stworzyć komedię, możesz stworzyć dramat. Możesz stworzyć co tylko chcesz. Możesz stworzyć coś dla dorosłych. Czas na wstydliwe wyznanie: nie skończyłem Heavy Rain. W którymś momencie znudziło mi się granie i resztę historii poznałem siedząc na kanapie obok mojej dziewczyny, którą gra wciągnęła bez reszty. Pokrzykiwanie na nią, aby nacisnęła dany przycisk było jakoś zabawniejsze.
Konrad Hildebrand