Halo Infinite z rekordowym wynikiem na Steamie. To najlepsza gra Microsoftu już po pierwszym dniu!
Wczorajsza niespodziewana premiera sieciowego trybu Halo Infinite przyciągnęła do gry rekordową rzeszę odbiorców. Wygląda na to, że pomysł na udostępnienie go za darmo niezależnie od pełnej wersji gry okazał się strzałem w dziesiątkę.
16.11.2021 19:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przy okazji wczorajszych obchodów 20-lecia Xboksa Microsoft niespodziewanie udostępnił dla wszystkich wersję beta Halo Infinite Multiplayer. Jako że od dawna wiedzieliśmy, że ta część gry ukaże się niezależnie od kampanii, to w praktyce można powiedzieć, że właśnie wczoraj miała premierę.
Microsoft nazywa to wprawdzie "betą", ale grać może każdy, a testy potrwają do dnia premiery. Nie będzie żadnej przerwy w dostępie, a cały progres zostanie przeniesiony - w praktyce można więc powiedzieć, że gra po prostu miała już premierę.
Premiera ta okazała się wielkim sukcesem. Tylko na Steamie grało wczoraj łącznie 272 tysiące graczy - a mówimy to o pierwszym wieczorze dostępności, w dodatku w środku tygodnia i na jednej platformie (do tego oczywiście Xboksy i, hehe, sklep Microsoftu). Tak czy inaczej jednak jest to najlepsze osiągnięcie gry ze studiów Microsoftu w historii Steama - już pierwszego dnia!
Wczorajsza premiera miała też nieco mniej przyjemne konsekwencje dla użytkowników Steama. Jak donosi PC Gamer, łączny przesył danych w usłudze Valve wzrósł wczoraj wieczorem aż dwukrotnie, do 23,5 Tbps. Oznaczało to spadki szybkości pobierania do wartości nawet tak niskich jak 78 KB/s. Pojawiły się również doniesienia, że problemy odczuli nie tylko gracze, ściągający nowe Halo.
Wszystko to jest oczywiście raczej konsekwencją samej niespodzianki - sam Steam jest z pewnością przygotowany nie na taką premierę i aktualnie sytuacja powinna już wyglądać stabilnie. A prawdziwy test popularności Halo Infinite przejdzie w najbliższy weekend, kiedy to można się spodziewać jeszcze większego napływu graczy.