Guitar Hero vs Rock Band oczami Activision
Pisaliśmy już o gitarowej wojnie widzianej oczami analityków, czas na opinie samych jej uczestników. Jak wygląda popularność i sprzedaż dwóch konkurujących ze sobą serii - Rock Band i Guitar Hero? Mike Griffith, CEO Activision, w wywiadzie dla MCV odpowiada:
28.06.2009 | aktual.: 15.01.2016 14:11
Cóż, Rock Band to najpodobniejszy tytuł na rynku, ale Guitar Hero sprzedaje się cztery razy lepiej od niego w USA i dziesięć razy lepiej w Europie
W podlinkowanym wywiadzie możemy też poczytać o tym, jak to ryzykownie jest wydawać nowe tytuły i dlaczego Activision podchodzi do tego z rezerwą (czyli nic, czego byśmy już nie wiedzieli), o tym, że Band Hero będzie grą muzyczną z kategorii wiekowej E (bez ograniczeń) i skupi się na muzyce POP, ale najciekawsze zdanie pada a propos akcesoriów, którymi wydawca zalewa ostatnio rynek i podnosi tym samym ceny swoich gier. Jak mówi Griffith:
Skupiamy się na akcesoriach wtedy, gdy definiują one magiczne doświadczenie, które powstaje z połączenia oprogramowania ze sprzętem. Ech, ciekawe jak bardzo magiczne staną się ceny nowych gier z akcesoriami Activision, jeżeli Tony Hawk: Ride okaże się być sukcesem.