Gry na 3DSa i PSP2 wymagają teraz dużo większych nakładów finansowych
Nadejście nowych, przenośnych konsolek od Sony i Nintendo to także wzrost budżetu przeznaczonego na gry. O jakim wzroście mowa?
Według JC Connorsa z Foundation 9, które zajmuję się tworzeniem gier na 3DSa i PSP2, nakład finansowy przeznaczony tylko na gry wzrósł aż trzykrotnie.
Potrzebujemy teraz dużo więcej czasu i wysiłku aby przygotować produkt wykorzystujący najnowsze technologie w przenośnych konsolach. Tworząc gry, które dostępne będą na premierę szybko zauważyliśmy, że budżet wzrósł dwu-, a czasem nawet trzykrotnie. Chris Kingsley, współzałożyciel studia Rebellion rownież przyznał, że największym wyzwaniem przy produkcji gier na 3DSa i PSP2 jest właśnie budżet. W tym celu Rebellion przebudował swój silnik Asura, na którym tworzone są gry na kieszonsolki.
Wraz z dojściem nowym konsol wzrastają także oczekiwania graczy a co za tym idzie ilość pieniędzy na większe, bardziej rozbudowane światy. Aby zobaczyć o jakim budżecie mówią twórcy weźmy jako przykład Angry Birds od Rovio. Całkowity koszt tej gry zamknął się w 140.000 dolarów. Według deweloperów, ceny projektów gier na konsole Nintendo i Sony przekroczyły już próg miliona dolarów.
[via Develop]
Wojtek Kubarek