Gry mobilne zarabiają coraz lepiej. Aż 8 produkcji przebiło barierę 1 mld dolarów

Analitycy z Sensor Tower przedstawili listę najlepiej zarabiających gier mobilnych w 2021 roku. Jak twierdzą badacze, wyniki są rekordowe. I aż osiem produkcji przebiło barierę 1 miliarda dolarów przychodu.

PUBG MOBILE
PUBG MOBILE
Arkadiusz Stando

Rynek gier mobilnych jest coraz większy. W ubiegłym roku barierę 1 miliarda dolarów przychodu zamknęło 5 produkcji, a w tym roku jest już ich 8. I chociaż mogłoby się wydawać, że numerem jeden będzie uwielbiany przez najmłodszych Roblox, to gra uplasowała się dopiero na czwartym miejscu.

W rankingu królują gry wydawane w modelu free to play z dostępnymi mikropłatnościami. Numerem jeden w tym roku jest PUBG Mobile, stworzona na podstawie komputerowej gry PUBG: Battlegrounds autorstwa Brandona Greene'a, ale z bardzo niewielką przewagą nad Honor of Kings. Jednakże, ta druga rośnie znacznie szybciej i jeśli utrzyma takie tempo, w przyszłym roku może zdetronizować strzelankę. Mobilny battle royal urósł bowiem o 9 proc. a Honor of Kings o 14,7 proc.

8 gier, które przekroczyły barierę 1 miliarda dolarów przychodu z Google Play i App Store:

  1. PUBG Mobile – 2,8 mld USD
  2. Honor of Kings – 2,8 mld USD
  3. Genshin Impact – 1,8 mld USD
  4. Roblox – 1,3 mld USD
  5. Coin Master – 1,3 mld USD
  6. Pokemon GO – 1,2 mld USD
  7. Candy Crush Saga – 1,2 mld USD
  8. Garena Free Fire – 1,1 mld USD

Do rankingu może dołączyć jeszcze jedna produkcja - Uma Musume Pretty Derby. Według raportu, jej producenci uzyskali już 965 milionów dolarów przychodu w 2021 roku. Co ciekawe, jest to produkcja wydana ekskluzywnie, tylko dla mieszkańców Japonii. I co więcej, wydano ją w lutym 2021 roku.

Analitycy z Sensor Tower szacują, że łączna wartość rynku gier mobilnych dostępnych w App Store i Google Play wyniesie w tym roku 89,6 miliardów dolarów. To wzrost o 12,6 proc. w stosunku do ubiegłego roku.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.