Grafika nowej generacji: czy tak wyglądać będą gry na 360?
Po ostatnich targach GDC prezentowaliśmy już nasze krótkie podsumowanie dotyczące silników graficznych następnej generacji. Na liście nie znalazł się jednak wtedy Microsoft - tak się bowiem składa, że stosowne filmiki dopiero teraz trafiły do sieci. Przyjrzyjmy się im.
Filmiki są dwa. Pierwszy, ciekawszy, prezentuje technologię nazwaną "Mega Meshes". Opiera się ona na teselacji, a więc, w skrócie mówiąc, dzieleniu generowanych przez program wielokątów na mniejsze, dzięki czemu grafika staje się bardziej szczegółowa.
Co ciekawe, jak donosi nasz użytkownik adam_b, nad rzeczoną technologią pracował także Polak:
(...) Michał Iwanicki, który w CD Projekt RED był Lead Engine Programmerem przy obu Wiedźminach, a obecnie przeniósł się z Lionhead do Naughty Dog. Zobaczmy więc, jak to cudo prezentuje się w akcji:
Trzeba przyznać, że robi wrażenie. Jedynym zgrzytem jest drobne "żabkowanie", ale twórcy zaznaczają, że wynika ono z bliżej niezidentyfikowanego problemu z filmikiem, a z samym silnikiem jest wszytko w porządku.
Aha - jeśli wydaje Wam się, że skądś kojarzycie to otoczenie, to przypomnijcie sobie Milo. Tak jest - gra została skasowana, ale technologia została.
Drugi filmik, już mniej ciekawy, prezentuje z kolei usprawnienia w zakresie oświetlenia:
Teraz pozostaje już tylko czekać na gry, które faktycznie będą tak wyglądać. Obie technologie tworzone są z myślą o Xboksie 360, więc takie produkcje wcale nie są aż tak odległe w czasie, jak mogłoby się wydawać.
[via Game Breakers]
Tomasz Kutera
PS Rivriet, koszerny, adam_b i wszyscy wypowiadający się w tym temacie na naszym forum - dzięki!