GDC 09: Rhianna Pratchett o swojej pracy
Dzięki Guardianowi możemy wysłuchać 8-minutowego wywiadu z Rhianną Pratchett, której dokonania na naszym, growym poletku powinny już Wam być znane. Jeśli nie są, to i tak pierwsze pytania pokażą Wam, że pracowała ona przy kilku naprawdę udanych pozycjach. Rozmowa jest dość interesująca, bo poza krótką definicją game writera możemy poznać dylematy, z którymi musi się on zmierzyć w swojej pracy. Rhianna porusza również ciekawy temat, jakim jest dążenie producentów gier do wyciskania z graczy łez. Jej zdaniem świat jest już wystarczająco smutny i to właśnie humor, zawarty nie tylko w scenkach przerywnikowych, ale przede wszystkim w samej rozgrywce, był ważnym elementem, który zadecydował o popularności Overlorda.
30.03.2009 | aktual.: 12.01.2016 16:33
Na koniec dowiadujemy się, że branża zauważa potrzebę wciągania scenarzystów i pisarzy coraz wcześniej do procesu twórczego, by pomagali oni budować spójne światy, a nie tylko pisali na kolanie historyjkę, która będzie udawała fabułę (Rhianna porównuje ten proces do nakładania makijażu na trupa).
Ogólnie rzecz biorąc, bardzo pozytywny wywiad i mam nadzieję, że panna Pratchett ma rację z rosnącym zainteresowaniem usługami pisarzy. Wciągająca historia połączona ze sprawną narracją to nieczęsto spotykana obecnie kombinacja.