Gangsters 2

Gangsters 2 pozwoli Wam stworzyć własną organizację mafijną. Używając swoich umiejętności i sprytu zdobędziecie władzę i pieniądze, jednak nade wszystko szukać będziecie zemsty.

marcindmjqtx

18.11.2003 | aktual.: 08.01.2016 13:09

Gangsters 2

Tomasz Gawryluk

Gangsters 2 pozwoli Wam stworzyć własną organizację mafijną. Używając swoich umiejętności i sprytu zdobędziecie władzę i pieniądze, jednak nade wszystko szukać będziecie zemsty.

Akcja rozgrywać się będzie się w fikcyjnym mieście New Temperance, gdzieś w Stanach Zjednoczonych. Lata 20. - czasy prohibicji. Główny bohater, dwudziestokilkuletni Joey Bane, jest świeżo upieczonym, bezrobotnym rezerwistą, który próbuje na nowo zaaklimatyzować się w cywilnym świecie. Los mu jednak nie sprzyja. Pewnego dnia z rąk kilku lokalnych gangsterów ginie ojciec Joyeya, handlujący alkoholem na obcym terenie. Ciężko ranny zostaje również wuj bohatera, jednak ostatecznie udaje mu się ujść z życiem. Osierocony Bane za punkt honoru stawia sobie odnalezienie sprawców morderstwa i zemstę. Odkrywa, z jak olbrzymią organizacją walczy: dowiaduje się nawet, że najwyższe władze mafii zasiadają w samym Ratuszu miasta. Postanawia więc sam założyć swoją familię. Rekrutuje specjalistów od zastraszania, zamachów bombowych, porwań, szantaży, handlu alkoholem, bronią maszynową itd.. Poprzez kryminalną działalność, stara się przeniknąć do kręgu zaufanych przyjaciół niejakiego Frankiego Constantine, odpowiedzialnego za wydanie decyzji o zabójstwie ojca.

Gameplay

Autorzy Gangsters 2 postanowili zasadniczo nie zmieniać formuły Gangsters: Organized Crime. Nowa gra będzie wyłącznie strategią rozgrywaną w czasie rzeczywistym, z perspektywą izometryczną. W przeciwieństwie do pierwszej części, akcja Gangsters 2 przeniesie nas do kilkunastu miast stanu Temperance. W każdym z nich rządzić będą inne gangi i czekać nas będą inne, ciekawe zadania do wykonania. Misje mają być podobne do tych z "jedynki”: polegać będą m.in. na przejęciu terytoriów wpływów, eliminacji gangów, zabójstwach na zlecenie, handlu alkoholem, porwaniach i rabunkach. Nowością jest zamieszczenie w grze mini-kampanii: zestawów zadań logicznie ze sobą powiązanych. Naszą przestępczą działalność prowadzić będziemy zarówno przy świetle słońca jak i w blasku księżyca. Pora dnia będzie mieć wymierny wpływ na rozgrywkę i jej uczestników. Nocą na ulicach miasta spotkamy mniej przechodniów, za to więcej patroli policyjnych czy mafijnych konkurentów, którzy bardziej będą wyczuleni na wszelkiego rodzaju podejrzane zachowania. Noc da nam również naturalną osłonę podczas akcji, ale równocześnie ograniczy naszą widoczność. Nastąpi pewne rozróżnienie misji na nocne i dzienne. Wiadomo: kradzież banku łatwiej przeprowadzić w nocy, a np. rozpoznanie terenu będzie zadaniem wyłącznie dziennym.

Aktorzy

Gra ma wyróżniać się olbrzymią ilością postaci. Obok setek przypadkowych osób: przechodniów i policjantów, w każdym z miast spotkamy kilkadziesięciu bohaterów zindywidualizowanych, spełniających swoją specyficzną rolę w grze. Księgowi, sędziowie, handlarze, płatni najemnicy przeróżnych profesji służyć będą, o ile zechcą współpracować, rozbudowie naszego imperium. Po skutecznie zakończonym zadaniu dostaniemy pewną ilość punktów doświadczenia, którymi możemy obdarowywać naszych bohaterów i tym samym podnosić ich umiejętności. Do gry wprowadzono także ochroniarzy. Nieraz poświęcą oni własne życie, aby uratować życie naszych najlepszych specjalistów, a także przysłużą się podczas akcji ofensywnych. Oprócz postaci, zmodyfikowano także arsenał, którym przyjdzie nam egzekwować nasze interesy. Powiększono ilość dostępnych broni i ich właściwości. Oddano nam do użytku ładunki wybuchowe, którymi będziemy mogli wysadzać nie tylko wrogów, ale i elementy otoczenia a nawet całe budynki. W Gangsters 2 będziemy mogli pojeździć 5 rodzajami pojazdów: Roadsterem, Coupe, ciężarówką, samochodem kuloodpornym i pancernym.

Posłowie

Autorzy Gangsters 2 nie chcieli wprowadzać drastycznych zmian w grze. Zapowiedzieli odświeżenie sprawdzonego pomysłu poprzez oprawienie go we współczesne ramy audiowizualne. Pierwsza część, jak pamiętamy, pracowała na 256 kolorach. „Dwójka” będzie już używać 16-bitowej głębi barw i wysokich rozdzielczości. Postacie, budynki i elementy otoczenia zaskoczyć nas mają olbrzymią szczegółowością i estetyką wykonania. Do animacji postaci użyto techniki motion-capture. Sama zabawa, jak i w części pierwszej, będzie polegała na wykazaniu, który z gangów rządzi w mieście. Walki i przymierza, eliminacja konkurencyjnych szefów i korumpowanie polityków, pranie brudnych pieniędzy i hazard. Jednym słowem: rywalizacja. Aktualnie Gangsters 2 znajdują się w fazie beta-testów i poprawiania błędów. Do polski powinni trafić na początku maja.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.