Epic Mickey pierwotnie miała być na PC, PS3 i Xboksa 360
Niedawno Warren Spector opowiadał, że Epic Mickey na Wii to był wybór świadomy i w pełni uzasadniony, a teraz w rozmowie z Offical Nintendo Magazine przyznał, że historia była nieco inna. Grę pierwotnie planowano napisać na PC, PS3 i Xboksa 360 oraz zrobić port na Wii. Disney zdecydował jednak, że powstanie tylko ta ostatnia wersja. Patrząc na pierwsze oficjalne kadry (i nowe ilustracje) nie ma jednak za bardzo czego żałować.
29.10.2009 | aktual.: 13.01.2016 17:18
Nie zrozumcie mnie źle. Projekt Epic Mickey bardzo mi się spodobał odkąd tylko przedstawiono pierwsze szkice koncepcyjne. Niestety, życie po raz kolejny pokazuje, że niewiele z takich szkiców zostaje w późniejszej grze. Zbyt to wszystko uproszczone i kolorowe, żeby było naprawdę epicko.
Wracając jednak do historii z Wii. Pierwotnie gra powstawała na trzy wymienione platformy, a dopiero w 2008 r. zdecydowano się na wersję na Wii. Spector uznał jednak, że nie może to być prosty port, bo wiele z idei które chciał zawrzeć w wersjach na mocniejsze sprzęty, na Wii po prostu by nie zadziałało. Spector chciał, by na konsolę Nintendo powstała osobna gra. Disney rozwiązał problem w sposób prosty - skasował wersje na pozostałe maszyny i kazał Spectorowi zrobić grę jedynie na Wii. Dzięki Disney Interactive. Epic Mickey ma pojawić się w sklepach jesienią przyszłego roku. Spector myśli też poważnie o kreskówce i komiksie opartym na kanwie gry, ale Disney nie podjął jeszcze decyzji co do tych pomysłów.