Epic Games musiało zmodyfikować Unreal Engine 5, by ten dobrze współgrał z dyskiem SSD PS5

Tim Sweeney zapewnia, że wpłynie to pozytywnie na wszystkie inne platformy.

Epic Games musiało zmodyfikować Unreal Engine 5, by ten dobrze współgrał z dyskiem SSD PS5
Bartosz Witoszka
2

Premiera nowych konsol już za pół roku, Internet wrze od zapewnień przedstawicieli Sony i Microsoftu, że koronawirus nie wpłynie na dostępność PlayStation 5 i Xbox Series X; od czasu do czasu dostajemy też informacje, w co w ogóle będziemy mogli zagrać na tych maszynkach, ale nie brakuje też doniesień o technicznych aspektach konsol i działań zakulisowych.

Unreal Engine 5 Revealed! | Next-Gen Real-Time Demo Running on PlayStation 5

Wiemy już, że przesiadka na nową generację zaoferuje brak ekranów ładowania, a w najgorszym przypadku znaczne skrócenie czasu oczekiwania, co będzie możliwe – przynajmniej według tego, co zapowiedzieli producenci – dzięki przesiadce na dyski SSD. W połączeniu z nowym silnikiem od Epica ma to zapewnić niezrównany poziom szczegółowości, płynności i innych tych graficznych fajerwerków, które mogliśmy zobaczyć na zaprezentowanym w maju demie technologicznym.

Tylko, że nie do końca i była to raczej wizja tego, co może kiedyś uda się wycisnąć zarówno z konsol (tutaj wchodzą te niezmierzone pokłady mocy), jak i samego silnika. Okazuje się jednak, że programiści z Epic Games natrafili na pewne komplikacje przy okazji prac nad wersją Unreal Engine 5 tworzoną z myślą o PlayStation 5.

Obraz

Nick Penwarden, jeden z głównych pracowników działu inżynierii Epic Games, w wywiadzie dla VG24/7 zauważa, że część kodu musiała zostać lekko zmodyfikowana, by całość lepiej współgrała z dyskami SSD, co ostatecznie miało wpłynąć zarówno na poprawę wydajności testowych wersji niektórych gier, jak i lepszą i prostszą obsługę poszczególnych narzędzi czy łatwiejszą implementację technologii. Mówi Penwarden. Z kolei szef Epic Games dodaje na Twitterze, że opracowanie takiego systemu dla PS5 wpłynie pozytywnie również na inne platformy, dając deweloperom dużo większą swobodę, a graczom lepiej działające gry.

Przynajmniej takie są założenia, a o tym, czy zostaną zrealizowane tak, jak chcieliby tego producenci oprogramowania i konsol przekonamy się już w grudniu 2020 roku.

Bartek Witoszka

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne