Epic Games musiało zmodyfikować Unreal Engine 5, by ten dobrze współgrał z dyskiem SSD PS5

Strona głównaEpic Games musiało zmodyfikować Unreal Engine 5, by ten dobrze współgrał z dyskiem SSD PS5
04.06.2020 13:33
Epic Games musiało zmodyfikować Unreal Engine 5, by ten dobrze współgrał z dyskiem SSD PS5
Bartosz Witoszka
Bartosz Witoszka

Tim Sweeney zapewnia, że wpłynie to pozytywnie na wszystkie inne platformy.

bESIOCoR

Premiera nowych konsol już za pół roku, Internet wrze od zapewnień przedstawicieli Sony i Microsoftu, że koronawirus nie wpłynie na dostępność PlayStation 5 i Xbox Series X; od czasu do czasu dostajemy też informacje, w co w ogóle będziemy mogli zagrać na tych maszynkach, ale nie brakuje też doniesień o technicznych aspektach konsol i działań zakulisowych.

Unreal Engine 5 Revealed! | Next-Gen Real-Time Demo Running on PlayStation 5

Wiemy już, że przesiadka na nową generację zaoferuje brak ekranów ładowania, a w najgorszym przypadku znaczne skrócenie czasu oczekiwania, co będzie możliwe – przynajmniej według tego, co zapowiedzieli producenci – dzięki przesiadce na dyski SSD. W połączeniu z nowym silnikiem od Epica ma to zapewnić niezrównany poziom szczegółowości, płynności i innych tych graficznych fajerwerków, które mogliśmy zobaczyć na zaprezentowanym w maju demie technologicznym.

bESIOCoT

Tylko, że nie do końca i była to raczej wizja tego, co może kiedyś uda się wycisnąć zarówno z konsol (tutaj wchodzą te niezmierzone pokłady mocy), jak i samego silnika. Okazuje się jednak, że programiści z Epic Games natrafili na pewne komplikacje przy okazji prac nad wersją Unreal Engine 5 tworzoną z myślą o PlayStation 5.

327383132095861561

Nick Penwarden, jeden z głównych pracowników działu inżynierii Epic Games, w wywiadzie dla VG24/7 zauważa, że część kodu musiała zostać lekko zmodyfikowana, by całość lepiej współgrała z dyskami SSD, co ostatecznie miało wpłynąć zarówno na poprawę wydajności testowych wersji niektórych gier, jak i lepszą i prostszą obsługę poszczególnych narzędzi czy łatwiejszą implementację technologii. Mówi Penwarden. Z kolei szef Epic Games dodaje na Twitterze, że opracowanie takiego systemu dla PS5 wpłynie pozytywnie również na inne platformy, dając deweloperom dużo większą swobodę, a graczom lepiej działające gry.

Przynajmniej takie są założenia, a o tym, czy zostaną zrealizowane tak, jak chcieliby tego producenci oprogramowania i konsol przekonamy się już w grudniu 2020 roku.

bESIOCoZ

Bartek Witoszka

Udostępnij:
bESIOCpd
Komentarze (2)
bESIOCpP