Zmien skórke
Logo Polygamii

Nowa generacja pręży muskuły. Unreal Engine 5 robi wrażenie

Chcieliśmy gier, dostaliśmy technologiczne demo

Cały czas nie wiemy, jak wygląda nowa konsola Sony, ani jak prezentują się na niej gry. I to się dziś nie zmieniło. Zamiast wyczekiwanego pokazu gry, otrzymaliśmy technologiczne demo, pokazujące możliwości jakie daje silnik Unreal Engine 5 przygotowany przez Epic.

Demo powstawało od września 2019 r. do marca. Stworzyło je ok. 20 osób. Nad prezentacją możliwości silnika unoszą się duchy serii Assassin’s Creed i Tomb Raider, pomieszane z Horizon: Zero Dawn. Całość wygląda przepięknie i aż chciałoby się w to zagrać.

Z początkiem 2021 r. silnik graficzny będzie dostępny we wczesnej wersji. Pełną paletę jego możliwości twórcy poznają dopiero pod koniec przyszłego roku. Co ciekawe, UE5 został przygotowany nie tylko na nową generację konsol, ale również obecną, a nawet na pecety oraz urządzenia mobilne.

Grafika mówi sama za siebie. A firma Epic zawsze przesuwała granice to co w grach możliwe- mówi Tim Sweeney, dyrektor generalny Epic w rozmowie z serwisem Verge. – Naszym celem nie jest po prostu udostępnienie większej liczby funkcji programistom. Najtrudniejszym obecnie problemem w tworzeniu gier jest tworzenie gier wysokiej jakości, które wymagają ogromnego czasu i kosztów. Dlatego chcemy, aby życie programistów było łatwiejsze i bardziej produktywne  – dodaje.

W tej samej rozmowie Sweeney uchyla rąbka tajemnicy owianej Playstation 5. Jego zdaniem Sony „wykonało niesamowitą robotę tworząc system”, a architektura pamięci masowej „znacznie wyprzedza wszystko, co można kupić na peceta za dowolną kwotę”. Tłumaczy również, że połączenie PS5 i UE5 umożliwi „tworzenie gigantycznych światów o wysokim poziomie”.

Więcej na temat:

7
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
2 Komentarze
5 Odpowiedzi
6 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
marcinek
Użytkownik

@”a architektura pamięci masowej „znacznie wyprzedza wszystko, co można kupić na peceta za dowolną kwotę” Tak jasne. Bez problemu można kupić karty do PC na 4 moduły M.2 NVME po 3.5 GB R/W każdy, czyli jakieś 14GB zapisów/odczytów na sekundę na PCIe GEN3. Przypuszczam, że są już wersje na GEN4 więc z obecnymi dyskami to minimum 20GB/sekundę a będzie prawie 28GB. I mówię o rozwiązaniach dostępnych do domu. Mam taka kartę , tylko niestety z wolnymi dyskami, wiec tylko 10GB na sekundę zapisów (bez kompresji danych jak u Sony). Co do “architektury” to tylko kwestia sterowników: już od dawien dawna… Czytaj więcej »

GThoro
Użytkownik

Typowy PRowy bullshit, żeby postawić potejtostejszyn w dobrym świetle. Jak pod koniec przyszłego roku ten silnik dopiero wyjdzie to PC będzie min. 2 klasy dalej.

Warto też zwrócić uwagę, że koleś na filmiku mówi, że to są cinematic assets, a nie game assets. Więc takich cudów w grach nie uświadczymy, zapewne z racji tego, że gra by zajmowała z 1TB.

Deniryer
Użytkownik

[imgcomment image[/img]
8K Stone wall – 341M asset do Unity/UE4/Blender

(PS5) Kraken : 4.05 to 1 compression ratio, 919.8 decode mb/s
(Xbox One X) zlib9 : 2.74 to 1 compression ratio, 306.9 decode mb/s
(np. 7zip ma możliwość używania) lzma : 4.37 to 1 compression ratio, 78.8 decode mb/s

DrakonPL
Użytkownik

1. Tekstury do gry w formacie .jpg … Ezusie panie serio ?
2. Nie wiem jaki by musiał być budżet pamięci skoro to tylko jedna z tektur – minimum 1080TI z 11GB… ?

Deniryer
Użytkownik

https://techgage.com/article/a-look-at-amd-radeon-vega-hbcc/

Takie bajery w PC mamy od czasów Vegi ino nikt z deweloperów z tego nie korzystał, bo Nvidia ma największy udział na rynku i absolutny brak async compute i HBCC. Vegom brakowało PCIe 4.0, bo bus przy takiej ilość danych się dość szybko zatykał. Oczywiście w 2017 dyski SSD NVme PCIe 3.0 też nie były zbyt popularne w PCtach.

I teraz najśmieszniejsza rzecz – https://www.tweaktown.com/news/72399/nvidia-ampere-rumor-nvcache-speeds-up-load-times-optimize-vram-usage/index.html

NVCache, któe ma podobno być wprowadzone w Ampere ma imitować HBCC… które AMD wprowadziło – razem z resztą w/w – w Sierpniu 2017.

JanMarian
Użytkownik

A ja sobie wlasnie ogrywam Persona 5, podstawowa wersje. I jest swietna, mimo czerstwej grafiki. Mam nadzieje ze MS nie pojdze droga obecnej generacji. Gdzie maja swietny supermocny sprzet… i bardzo slabe gry. Zamiast sie skupiac na techdemach, chcialbym zobaczyc ciekawe, innowacyjne gry. Oby it to przyszlo przed premiera!

Popularne wpisy

Popularne Gry