Epic Games musiało zmodyfikować Unreal Engine 5, by ten dobrze współgrał z dyskiem SSD PS5

Tim Sweeney zapewnia, że wpłynie to pozytywnie na wszystkie inne platformy.

Epic Games musiało zmodyfikować Unreal Engine 5, by ten dobrze współgrał z dyskiem SSD PS5
Bartosz Witoszka

Premiera nowych konsol już za pół roku, Internet wrze od zapewnień przedstawicieli Sony i Microsoftu, że koronawirus nie wpłynie na dostępność PlayStation 5 i Xbox Series X; od czasu do czasu dostajemy też informacje, w co w ogóle będziemy mogli zagrać na tych maszynkach, ale nie brakuje też doniesień o technicznych aspektach konsol i działań zakulisowych.

Unreal Engine 5 Revealed! | Next-Gen Real-Time Demo Running on PlayStation 5

Wiemy już, że przesiadka na nową generację zaoferuje brak ekranów ładowania, a w najgorszym przypadku znaczne skrócenie czasu oczekiwania, co będzie możliwe – przynajmniej według tego, co zapowiedzieli producenci – dzięki przesiadce na dyski SSD. W połączeniu z nowym silnikiem od Epica ma to zapewnić niezrównany poziom szczegółowości, płynności i innych tych graficznych fajerwerków, które mogliśmy zobaczyć na zaprezentowanym w maju demie technologicznym.

Tylko, że nie do końca i była to raczej wizja tego, co może kiedyś uda się wycisnąć zarówno z konsol (tutaj wchodzą te niezmierzone pokłady mocy), jak i samego silnika. Okazuje się jednak, że programiści z Epic Games natrafili na pewne komplikacje przy okazji prac nad wersją Unreal Engine 5 tworzoną z myślą o PlayStation 5.

Obraz

Nick Penwarden, jeden z głównych pracowników działu inżynierii Epic Games, w wywiadzie dla VG24/7 zauważa, że część kodu musiała zostać lekko zmodyfikowana, by całość lepiej współgrała z dyskami SSD, co ostatecznie miało wpłynąć zarówno na poprawę wydajności testowych wersji niektórych gier, jak i lepszą i prostszą obsługę poszczególnych narzędzi czy łatwiejszą implementację technologii. Mówi Penwarden. Z kolei szef Epic Games dodaje na Twitterze, że opracowanie takiego systemu dla PS5 wpłynie pozytywnie również na inne platformy, dając deweloperom dużo większą swobodę, a graczom lepiej działające gry.

Przynajmniej takie są założenia, a o tym, czy zostaną zrealizowane tak, jak chcieliby tego producenci oprogramowania i konsol przekonamy się już w grudniu 2020 roku.

Bartek Witoszka

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościepic gamesssd
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.