EA zamknie 12 oddziałów i zwolni 11% pracowników

Raport finansowy Electronic Arts za trzeci kwartał roku fiskalnego ujawnił, że firma straciła w tym okresie 641 milionów dolarów. To ogromny cios, bo w analogicznym okresie ubiegłego roku strata wynosiła "jedynie" 33 miliony. Kierownictwo nie pozostało bierne i już zapowiedziało działania restrukturyzacyjne, które w największym skrócie sprowadzą się do zamknięcia 12 oddziałów firmy oraz zwolnienia 11% pracowników lub przynajmniej 1100. Eric Brown odpowiedzialny za finanse EA mówi o sytuacji w ten sposób:

EA zamknie 12 oddziałów i zwolni 11% pracowników
marcindmjqtx

04.02.2009 | aktual.: 13.01.2016 17:59

To oznacza zwolnienia na każdym szczeblu: załoga, menedżerowie, dyrektorzy i wszyscy inni niezależnie od pełnionej funkcji i położenia geograficznego. Większość redukcji odbędzie się w najbardziej kosztownych obszarach i powinny być zakończone do końca roku fiskalnego. Wyeliminujemy też ogromne straty w roku fiskalnym 2010. Do końca roku chcemy by 19% zatrudnionych pracowało w miejscach nie wymagających wielkich nakładów finansowych (low-cost locations) w przeciwieństwie do 13% w zeszłym roku.

EA zamierza także ograniczyć portfolio swoich gier do 50 w roku fiskalnym 2010 z ponad 125. Co ciekawe w tym kwartale przychody firmy wzrosły o 10% do 1,65 mld. dolarów a wciąż jeszcze czeka 88 mln. dolarów dochodu, który powinien spłynąć na konta z gier sieciowych. John Riccitiello, CEO EA nie ukrywa jednak, że świąteczny kwartał był rozczarowujący:

Kwartał świąteczny wypadł poniżej naszych oczekiwań i musimy znacząco obniżyć nasze oczekiwania finansowe co do roku fiskalnego 2009 r., to pełne rozczarowanie.  John zaznacza jednak, że firma bardzo dbała o jakość swoich produktów:

Skupiliśmy się na jakości i innowacyjności naszych gier w 2008 r., aż 13 z naszych gier zostały ocenione na pułapie 80% i wyższym, to więcej niż jakikolwiek wydawca third-party. Będziemy dbać o jakość naszych gier także w tym roku ale będziemy mieć na uwadze także dochodowość naszych produkcji.Dodajmy od razu, że najlepiej sprzedającą się grą w kwartale, o którym mowa była FIFA 09, która znalazła 7,8 mln. nabywców. Need for Speed Undercover rozeszło się w 5,2 mln. egzemplarzy, a trzecie miejsce zajęła Littlest Pet Shop - 2,8 mln. Nie mam pojęcia czym jest ostatnia gra i to totalne zaskoczenie. Podobnie jak słabe wyniki EA, ale jęsli firma zwiększa przychody i mimo to ponosi coraz większe straty to wina leży chyba w kipeskim zarządzaniu.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościelectronic artsekonomia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.