Zmien skórke
Logo Polygamii

E-learning w czasach zarazy przy pomocy Half-Life: Alyx

Co powiecie na mała powtórkę z podstaw zależności pomiędzy kątami?

Koronawirus od kilkunastu dobrych tygodni nie schodzi z “jedynek” gazet, programów informacyjnych i serwisów, w tym tych nastawionych na rozrywkę. O ile sam temat mógł się już niektórym przejeść, bo de facto nic więcej – oprócz tego, że jest i jak reagują na niego firmy czy rządy – nie można o nim powiedzieć (przynajmniej na razie), to dalej pozostaje wiele nierozwiązanych kwestii, których skutki odczujemy dopiero za jakiś czas.

Half-Life: AlyxJedną z takich rzeczy (oprócz zbliżającego się wielkimi krokami załamania gospodarczego) jest nauczanie na wszystkich możliwych etapach. Wiele szkół oraz uczelni wyższych na całym świecie nie było przygotowane na taki rodzaj dydaktyki, co sam zresztą odczułem. O ile w przypadku uczelni student i tak jest w głównej mierze zdany na siebie i wiele zależy od tego, co samemu uda mu się opracować, to w przypadku podstawówek, a także liceów rola nauczyciela jest niezwykle istotna.

Bardzo trudno jest zastąpić wyjścia do szkoły e-learningiem; uczniowie (zwłaszcza ci młodsi) chcą się w domu bawić, przez co ciężko im się skupić, a sami nauczyciele też nie zawsze są przygotowani na taki rodzaj nauczania. W tych trudnych i niepewnych czasach znalazł się jednak ktoś, kto w kreatywny sposób podszedł do tematu e-learningu, wykorzystując do wytłumaczenia podstawowych zależności między kątami Half-Life: Alyx.

Przyznam się szczerze, że nie wiedziałem, iż w najnowszej grze Valve jest opcja rysowania po szybach różnokolorowymi markerami czy wycierania bazgrołów suchą gąbką. Nie wiem, czy zwróciliście uwagę, ale gąbeczkę trzeba złapać w odpowiedni sposób i wycierać tą właściwą stroną. Robi wrażenie, to trzeba przyznać.

Na szczęście inni gracze okazali się lepiej obeznani z tematem, a wśród nich znalazł się nauczyciel jednej z kalifornijskich szkół, Charles Coomber. Podobnie jak reszta jego kolegów i koleżanek na całym świecie musi prowadzić lekcje z domu, jednak, jak się łatwo domyślić, w swoim mieszkaniu nie ma do tego odpowiednich warunków. Dlatego postanowił wykorzystać “Alyx” do omówienia, czym są kąty dopełniające się, przyległe i wierzchołkowe, nagrywając przy tym film dla swoich uczniów (siódmoklasistów).

Materiał został wrzucony 23 marca (dzień premiery gry) i w chwili pisania tego tekstu ma już ponad 460 tysięcy odsłon i prawie 600 komentarzy (w przytłaczającej większości pozytywnych).

I to jest zastosowanie VR, którego potrzebujemy, a na które nie zasłużyliśmy.

Bartek Witoszka

Więcej na temat:

3
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
1 Komentarze
2 Odpowiedzi
3 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
3mortis
Użytkownik

Takie google, tablet i internet dla kazdego ucznia to byl by koszt kilku miesiecy 500+ a praktycznie mielibysmy najlepszy e learning jaki mozna sobie wyobrazic, tylko platforme do spinania tego w klasy dodac itp

no ale trzeba by chciec

Deniryer
Użytkownik

Do podstawowego VR wystarczy headset Samunga dodawany wcześniej do telefonów (Samsung Gear wraz z kontrolerem). Można było w nim rysować (kiepska precyzja, ale jako bonus do telefonu nie można narzekać) , czy oglądać netflixa w wirtualnej sali kinowej, która w sumie może przypominać aule 😛

Gra też nie jest potrzebna – Draw with Jazza potrafi stworzyć cuda w swoim HTC Vive:

https://youtu.be/P_Azf1sSnRg

Lekcje anatomii , geometrii czy czegokolwiek innego w wirtualnej klasie VR z możliwością pokazania i zaprezentowania tego w taki sposób to byłaby bomba.

Lord Bart
Użytkownik

Jasne. W Polsce? Jak oni nie umieją ogarnąć nawet własnego serwisu, nie mówiąc o reszcie niezdiagnozowanych problemów, co teraz wychodzi.

I tak – dajmy dzieciakom, którym coraz ciężej przychodzi czytanie i rozumienie dłuższych tekstów, które nie umieją wyraźnie i poprawnie pisać, całe czas wgapionym w ekrany smartfonów – dajmy im VR. I jeszcze net dla wszystkich. Kilka miesięcy 500+. Dziwne, że do tej pory udało się to chyba tylko Singapurowi, Finlandii i Estonii.

Trzeba chcieć. Pomyśleć chwilę.

Popularne wpisy

Popularne Gry