Dwóch i Ten Trzeci #15 - Filip Cholewczyński. O dziennikarstwie growym, przeskoku do gamedevu i pracy przy Wiedźminie

Choć nowy odcinek Dwóch i Tego Trzeciego pojawia się tydzień później niż planowaliśmy, to rozmawiamy w nim o jednym z najważniejszych dla Polaków temacie - Wiedźminie. I nie tylko o nim, naturalnie.

Dwóch i Ten Trzeci #15 - Filip Cholewczyński. O dziennikarstwie growym, przeskoku do gamedevu i pracy przy Wiedźminie
marcindmjqtx

30.08.2015 | aktual.: 21.12.2015 12:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Filip to niezwykle ambitna i rezolutna osoba, która mimo młodego wieku ma już na swym koncie wiele przygód w branży gier. Zaczynał jako nastoletni redaktor w 2006 roku na największym portalu poświęconym Wii w Polsce, a obecnie zajmuję pozycję młodszego producenta w CD Projekt Red. Przez te niemal 10 lat nazbierał szeroki bagaż doświadczeń z przeróżnych miejsc, którym to otwarcie się na nagraniu z nami dzieli. Jego historia inspiruje, szczególnie tych, którzy marzą o pracy z grami wideo.

Jeśli chcielibyście usłyszeć w podcaście konkretną osobę - twórcę gier, dziennikarza growego, przedstawiciela studia, e-sportowca czy kogokolwiek z branży gier - dajcie znać. Ewentualnie pytania do niej również będą mile widziane.

Chcecie być na bieżąco ze wszystkim, co dzieje się wokół naszego podcastu? Nic prostszego, wystarczy polubić nasz profil na Facebooku i zasubskrybować nasz kanał na YouTube. Chcielibyście skontaktować się z nami mailowo? Piszcie na: dwochitentrzeci@gmail.com

PS Dzięki pomarańczowy dostawco internetu za utracenie połączenia w trakcie nagrywania podcastu i wymuszone liczne próby odzyskania go! Pozdrawiam Oskar

[Źródło: Odsłuchałem nagranie dwa razy. Nie mogłem uwierzyć, że to jest wszystko. Nianlin nigdy nie mówił niczego wprost. Za tym winylem musiało kryć się coś więcej. Leżał w sklepie od '73. Odwróciłem go i próbowałem odtworzyć drugą stronę, ale z gramofonu płynęło tylko nieustające, dziwne postukiwanie. Dziwne, choć miarowe. To nie był Morse, sprawdziłem. W uszy rzuciła mi się jednak inna rzecz. Różnym dźwiękom odpowiadała inna głośność. 12 godzin, 3 cygara i butelkę szkockiej później, udało mi się ustalić, że poziom natężenia szumu odpowiadał innej cyfrze. Z nich ułożyłem liczby odpowiadające kolejno wyrazom i literom z ostatniego otrzymanego nagrania. Układały się one w adres bit.ly/1LDAWWT. Hmm... Na cholerę mając pół galaktyki na ogonie, Nianlin skacze do 1973, wkłada wiele trudu we wtopienie się w otoczenie i nagranie tego winyla, a później wysyła mi wiadomość na otwartym kanale? Przecież dobrze wiedział, że odbierze ją każdy z siedzących w tej linii czasu łowców na...

-Dryń, dryń! Dryń, dryń!

Kiedyś zejdę przez to na zawał. Muszę w końcu zmienić ten zas*any dzwonek. Numer zastrzeżony?

-Halo, kto tam? -Nie podchodź do okna. -Kto mówi? -Przyjaciel. Rozczytałeś płytę? -Tak. Kto mówi!? -Zamknij się i słuchaj. Oni już wiedzą. Nie wiem dlaczego Nianlin chciał Cię w to wkręcić, ale to zrobił. Rób co Ci mówię, to przeżyjesz do naszego spotka... -O czym ty mówisz i kim do cholery jesteś!? Skąd masz mój numer!? W co chce mnie wkręcić Nianlin?!

-Magazyn na Rabowickiej. Hala 4. Za 13 sekund musisz skoczyć z balkonu do przejeżdżającej śmieciarki. Nie mam czasu na wyjaśnienia - usłyszałem kroki na klatce schodowej i po chwili klamka w drzwiach wejściowych zaczęła się przekręcać - 7 sekund. "Przyjaciel" odłożył słuchawkę.]

Oskar Śniegowski i Adrian Palma

Obraz
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.