Duży spadek liczby graczy CS:GO. To efekt wprowadzonych zmian

CS:GO odnotował duży spadek liczby graczy w ostatnim czasie. Ostatni raz tak źle było w 2018 roku. Winę za ten stan rzeczy ponosi wprowadzenie płatnego konta Prime.

Duży spadek liczby graczy CS:GO. To efekt wprowadzonych zmian

Counter-Strike: Global Offensive na początku czerwca zmienił zasady dopuszczania graczy do meczy rankingowych. Od teraz, by móc mierzyć się z innymi, zdobywać rangi i specjalne przedmioty, konieczne było wykupienie płatnego konta Prime, które nie jest tanie. Kosztuje ono bowiem 55,99 złotych. Gracze, ze statusem konta Non-Prime mają ograniczony dostęp do funkcji w grze.

Według informacji udostępnionych przez portal PCGamesN, Valve mierzy się z utratą największej ilości graczy od 2018 roku. Chodzi o 16,75 proc. mniejszą liczbę grających w CS:GO. W kwietniu 2018 grę porzuciło 18,4 proc. a największy spadek grających odnotowano w październiku 2012, krótko po wydaniu gry. Wtedy mówiło się o utracie blisko 33 procent grających.

Wprowadzane przez Valve zmiany miały przede wszystkim pozbyć się cheaterów i osób, które na różne sposoby przeszkadzają w rozgrywce uczciwym graczom. Efekt chyba przerósł oczekiwania firmy. W ciągu miesiąca utracono około 110 tysięcy graczy.

Warto jednak zauważyć, że w CS:GO nadal gra naprawdę wiele osób. W czerwcu było to średnio blisko 550 tysięcy. Mimo to nie sposób pominąć faktu, że próby walki z nieuczciwymi graczami, przyczynił się także do porzucenia tytułu przez osoby, które po prostu nie miały ochoty wpłacać sporej kwoty za dostęp do konta Prime.

Należy przypomnieć, że cena Counter-Strike: Global Offensive w dniu premiery była niższa, niż obecna cena za konto Prime, co nie jest sytuacją standardową. Wszak kultowa gra pojawiła się na rynku dziewięć lat temu.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.