Dlaczego na razie nie przeczytacie zbyt wielu recenzji Gran Turismo Sport

W tym naszej, oczywiście.

Dlaczego na razie nie przeczytacie zbyt wielu recenzji Gran Turismo Sport
Adam Piechota

Co prawda odpowiedź na bardziej kluczowej pytanie - "Czy warto kupić Gran Turismo Sport?" - postaram się zawrzeć w nadchodzącej powoli recenzji, ale jeżeli ktoś uważnie obserwuje całą branżę, powinien zauważyć inną zagadkę. Dlaczego jest tak mało ocen dla nowej pozycji Polyphony, skoro wiążące usta recezentów embargo przestało dzisiaj obowiązywać? Przecież standardowo w takim momencie powinniśmy mieć cały zasyp adekwatnych tekstów, na podstawie których portal Metacritic wyciąga swoją tradycyjną średnią ocen. A Gran Turismo? Dwie recki, na moje oko napisane po dwóch lub trzech godzinach zabawy, w obawie przed naruszaniem legendy marki, i kilkanaście z etykietką "w trakcie".

Gran Turismo Sport - Announcement Trailer | PS4 Exclusive

Pozwólcie, że wytłumaczę. Gran Turismo Sport jest odrobinę, by nie przesadzić z epitetem, niegrywalne. Owszem, dziennikarze mają swoje egzemplarze od kilku dobrych dni (my również), ale Sony wkracza tutaj na ryzykowne terytorium - znacząca większość zawartości produkcji, w tym również dość odważnie nazwana Kampania, wymaga połączenia z siecią. Zaliczyłeś półgodzinny, arcywymagający SINGLOWY wyścig z ostatnich szczebli wyzwań na złotko, ale w międzyczasie padły serwery (a dzieje się to zdecydowanie zbyt często)? Peszek. Może uda się również za drugim razem. Jesteś wiernym fanem tradycji i przed prawdziwą zabawą zaliczasz wszystkie licencje? No to trzymaj kciuki, by serwery działały, bo też nie zapiszesz swoich postępów.

Obraz

Z jednej strony nie mamy prawa być zdziwieni, bo wielokrotnie podkreślano, że Sport jest pozycją z naciskiem na online. Z drugiej - licencje, kampania, czasówki? Naprawdę? Zaśmiałem się, gdy zobaczyłem, że wszystkie filmiki instruktażowe odtwarzane są z YouTube'a, ale wtedy jeszcze nie wiedziałem, że na trzy wieczory, jakie mogłem poświęcić testom, zagram tylko raz. Że niby po premierze powinno się wszystko ustabilizować? Znaczy wtedy, gdy do zabawy będzie chciało dołączyć kilka milionów wiernych fanów, którzy czekali od samego początku tej generacji konsol? Chciałbym, aby tak rzeczywiście było. Ale pozwólcie, że pozostanę sceptyczny.

Jeżeli liczyliście, że bez opłacania Plusa czeka Was tutaj kilkadziesiąt godzin przygody naznaczonej prawdziwą miłością do motoryzacji, wstrzymajcie swój entuzjazm. Zabawne. Oba najważniejsze tytuły wyścigowe sezonu - Forza Motorsport oraz Gran Turismo - poprzedzane są u nas studzącymi ostrzeżeniami. Jeżeli reprezentujecie obóz Microsoftu, musicie użerać się z bezdusznym systemem wyciągania z graczy dodatkowych wydatków. Jeżeli kibicujecie w tym "wyścigu" Japończykom, musicie trzymać kciuki za stabilność serwerów. Obie pozycje wychodzą na swych dziwacznych problemach ze sporą stratą.

Przy założeniu, że od dzisiaj przez resztę tygodnia Sport zaoferuje mi coś więcej poza trybem Arcade (to jedyne, co włączycie bez połączenia. Ale tak serio "jedyne", bo kupowanie nowych samochodów też wymaga neta), naszą recenzję powinniście przeczytać w piątek. Cóż. Trzymajcie kciuki.

Obraz

PS: Nie chciałbym być w skórze gościa, który kupi najdroższą kolekcjonerkę Sport - za absurdalną cenę ponad 46 tysięcy dolarów z grą dostanie Mazdę MX-5, PS4 Pro, PSVR, Move'y, kierownicę, fotel, telewizor 4K i dwanaście miesięcy abonamentu - po czym nie będzie mógł zacząć swojej wymarzonej produkcji.

Adam Piechota

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpolyphony digitalsony

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (2)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.