David Cage wolałby, żebyśmy nie przechodzili Beyond: Two Souls kilka razy. Posłuchacie?

To jego stara śpiewka. Przy Heavy Rain prosił o to samo. Bo czasem lepiej pewnych rzeczy nie wiedzieć.

David Cage wolałby, żebyśmy nie przechodzili Beyond: Two Souls kilka razy. Posłuchacie?
marcindmjqtx

26.08.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:37

Podobieństwa obu gier Cage'a wskazać bardzo łatwo, ale chyba najważniejszym jest fakt, że rozwój wypadków i to jak potoczy się fabuła zależy tu w dużej mierze od gracza. Od jego sprawności i wyborów, które będzie podejmował. Dzięki nim, tak w Heavy Rain jak i Beyond, kierujemy opowieść określonym torem, czym sprawiamy, że jest w większym stopniu, niż w innych grach "nasza". Podejmując decyzje, wybieramy jedną ścieżkę i nie wiemy, co by było gdyby - jak w życiu. Dodaje to przygodzie smaczku, ale tylko przy pierwszym podejściu.

Zagrajcie raz i nie róbcie tego więcej![...]Myślę, że najlepszą drogą czerpania radości z gry jest podejmowanie wyborów i nigdy nie dowiedzenie się, co by było, gdybyśmy podjęli inną decyzję. Bo takie jest życie, a Beyond: Two Souls to życie Jodie Holmes. Doskonale rozumiem, o co chodzi Cage'owi. Sam w rozmaitych grach, które pozwalają swoimi wyborami kształtować rozwój wypadków zawsze kieruję się swoimi odczuciami i kompasem moralnym. Przechodzę grę jeden raz i nie zastanawiam się, "co by było gdyby", bo żeby dokonać innych wyborów, musiałbym działać wbrew sobie.

Ale jest i druga strona medalu. Odkrycie wszystkich możliwych dróg, którymi toczy się historia może być ambitnym celem dla graczy, którzy zawsze chcą wiedzieć wszystko i odkryć każdą tajemnicę. Cage apelując o jedno przejście gry godzi się przecież z tym, że gracz nie zobaczy sporej części przygotowanych dla niego atrakcji. A my lubimy wyciągać z gier maksimum, bo w końcu płacimy za nie niemało...

Posłuchaliście Cage'a i przeszliście Heavy Rain tylko raz, czy graliście i graliście, aż skończyły się wam niewybrane rozwiązania? W Beyond pójdziecie tą samą drogą czy może zmienicie nastawienie?

źródło: Gamepur

Maciej Kowalik

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościps3beyond two souls
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.