David Cage: "Gry powinny być sztuką, nie zabawkami"

Tak, tak. Jeden z największych wizjonerów naszej branży, David Cage, dyrektor Quantic Dream, uważa, że gry przez ostatnie 25 lat nie rozwinęły się tak bardzo jak mogłoby się to wydawać.

marcindmjqtx

17.08.2010 | aktual.: 06.01.2016 16:30

Cage na odbywających się dzisiaj konferencjach developerów w Kolonii stwierdził, że gry rozwijają się wyłącznie pod kątem technologii, natomiast cała mechanika i zasady pozostały niezmienne od czasu powstania Wolfensteina 3D.

Gdy popatrzycie na rynek gier, zobaczycie, że większość jest zorientowana na to kogo zabijecie, lub co zniszczycie, co jest ograniczeniem samym w sobie. [...] Technologia się rozwinęła, jednak zasady pozostały te same. Twórca Heavy Rain lamentuje szczególnie nad pomijaniem prawdziwie dorosłych odbiorców. Gry akcji, które obecnie atakują rynek w hurtowych ilościach, przeznaczone są dla dzieci i nastolatków. Natomiast segment gier dla dorosłych pozostaje w jego opinii wciąż dziewiczą wyspą rynku.

Typy charakterów, rodzaje akcji jakie podejmujesz, bardziej przemawiają do dzieci i nastolatków niż do 40-letniego odbiorcy. [...] Wierzymy, że gry powinny być sztuką, a nie zabawkami. Dużo większa niż pierwotnie zakładano sprzedaż ostatniego dzieła Quantic Dream, która obecnie przekroczyła już 1,5 miliona egzemplarzy, jest wg Cage'a najlepszym przykładem na to, że rynek jest gotowy na kolejny krok.

Myślę, że to jest czas dla nas, nas jako branży, by wprowadzać nowe idee. Nasz rynek jest za bardzo skupiony na technologicznych innowacjach, a za mało na koncepcyjnych innowacjach. I co Wy na to? Czy gry rzeczywiście nie zmieniły się przez ostatnie 25 lat i dalej grzęzną w epoce Wolfensteina 3D?

Wojciech Prokopowicz

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościps3heavy rain
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.