Czy jest szansa na więcej fabuły w Pro Evolution Soccer, dlaczego opcje edycji nie są na wszystkich platformach identyczne oraz co definiuje charakter tej serii? [WYWIAD]

Zapytaliśmy o to Adama Bhattiego, Product Managera PES

Czy jest szansa na więcej fabuły w Pro Evolution Soccer, dlaczego opcje edycji nie są na wszystkich platformach identyczne oraz co definiuje charakter tej serii? [WYWIAD]
marcindmjqtx

Pytania zostały zadane jeszcze przed zapowiedzią powrotu Kick Off oraz spadkobiercy Sensible Soccer, więc Adam nie mógł odnieść się do tych wydarzeń. Podobnie jak do ogłoszenia, że posiadacze PES 2016 zawartość związaną z przyszłorocznym Euro dostaną za darmo.

--

Kiedy patrzysz na PES 2016 i PES 6 - co zmieniło się najmocniej w trakcie tej dekady? Jak chcieliście odzyskać tytuł "króla gier piłkarskich"?

Adam Bhatti, Global Brand & Product Manager serii PES: Musieliśmy mocno skupić się na fundamentach, które sprawiały, że stare PES-y były świetne. Wielu ludzi mówiło nam, że chodzi przede wszystkim o "czucie" rozgrywki, ale musieliśmy dokładniej zrozumieć o co w nim chodziło. Ta misja przyświecała PES 2016.

W wyniku testów i konsultacji w ekipie zrozumieliśmy, że chodzi o responsywność rozgrywki i zawsze oddawanie kontroli nad wydarzeniami na boisku graczowi. Możliwość poruszenia się dokładnie kiedy chcesz i podania piłki, gdy tylko wciśniesz przycisk została doprowadzona do perfekcji, co pozwala w grze polegać na instynkcie oraz błyskawicznie reagować na wydarzenia.

Największą bitwą, jaką musiała stoczyć ekipa deweloperska, była przesiadka na Fox Engine. Po roku nauki silnika stworzyliśmy dwie wyjątkowe gry: PES 2015 i PES 2016. Dzięki temu przyszłość rysuje się w jasnych barwach dla serii. Problemy mamy już za sobą.

Nie wydaje Ci się, że tryb Become a Legend zyskałby na położeniu w nim większego nacisku na fabułę? Fight Night próbowało, NBA 2K 16 próbuje. Chętnie zobaczylibyśmy trochę więcej głębi. Kariera "od zera do bohatera" była dobra na początek, ale nie nadaje się do powtarzania jej rok po roku. To moja opinia. A co Ty sądzisz?

A.B: W tym momencie jesteśmy naprawdę zadowoleni z głębi, którą oferuje nasz tryb dla pojedynczego gracza. W Become a Legend tworzysz zawodnika i prowadzisz go przez całą karierę. Są treningi, mecze w niższych ligach i oparte na twojej grze opcje transferów do lepszych klubów. Możesz też grać dla reprezentacji. Jak mówisz - więcej elementów fabularnych mogłoby być ciekawe i będziemy przyglądać się opcji dodania ich jak najwięcej w przyszłości.

Gdy grasz w PES w sieci w trybie Divisions, zwykle toczysz boje z Bayernem czy Realem. Czy jest szansa na jakąś formę sortowania potencjalnych rywali ze względu na ligę, w której gra moja drużyna czy liczbę gwiazdek?

A.B: Słyszeliśmy o tym i wciąż pracujemy nad tym, by matchmaking zadowalał gracza. Ale jeśli drużynie dobrze idzie na prawdziwych boiskach, w trybach sieciowych gracze będą zawsze skłaniać się ku wyborowi najmocniejszych drużyn. My staramy się sprawić, byś bawił się świetnie i stawał przed odpowiednim wyzwaniem niezależnie od tego, kogo wybierzesz.

PES 2016

Jaka duża zmiana czeka PES w przyszłości? Co chcecie umieścić w grze do - powiedzmy - roku 2018?

A.B: Nie chcę wszystkiego ujawniać, ale skupiamy się nad tym, by jak najbardziej wykorzystać możliwości Fox Engine i tego, jak przełożyć je na rozbudowę PES. Grafika wiernie oddająca rzeczywistość, realistyczne ruchy piłkarzy, uczucie brania udziału w prawdziwym meczu. Na tym się skupiamy.

Możesz wyjaśnić różnice w trybie edycji na PS3, PS4 i Xboksach? Dlaczego na jednej konsoli możemy importować stroje z obrazków, a na innej nie? Czy jest szansa na opcję importowania pełnych plików Option Files (nazwy drużyn, składy, taktyki) w przyszłości w PES 2016 na którejś z konsol?

A.B: W tej chwili PS4 pozwala na najsprawniejsze importowanie strojów, ale tylko na PS3 można dzielić się plikami. Chcielibyśmy, by ta opcja była dostępna dla wszystkich, ale nowsze konsole nie pozwalają na to, przypisując zapisane pliki do kont użytkownika. Dopóki producenci konsol nie usuną tego ograniczenia, dzielenie się plikami nie będzie możliwe. Mamy nadzieję, na owocną współpracę z Sony i Microsoftem, która umożliwiłaby to w przyszłości.

fot. Polygamia

Sądzisz, że na rynku gier piłkarskich jest jeszcze miejsce na coś poza PES-em i serią FIFA? Niektórzy twierdzą, że do łask mogą powrócić zręcznościowe tytuły? Może futbol uliczny, może jakieś szalone Shaolin Soccer z power-upami i super-strzałami? Nie chcielibyście kiedyś spróbować się w tej formule?

A.B: Takie gry przychodzą i odchodzą, więc trzeba chyba przyjąć do wiadomości, że obecny stan trwa, bo konsumenci dostają to, czego chcą. Zawsze będziemy słuchać fanów i starać się reagować na ich sugestie. Póki co większość jest zadowolona z tego co oferuje PES, a my skupiamy się na kontynuowaniu misji tworzenia gier oferujących najlepsze piłkarskie przeżycia do tej pory.

Maciej Kowalik

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
publicystykakonamiwywiad
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.