Cyberpunk 2077. Znamy szczegóły kolejnej aktualizacji i pierwsze dodatki
Aktualizacja o numerze 1.3 bez tajemnic. Zmian będzie cała masa, a do tego pojawią się trzy małe i głównie kosmetyczne rozszerzenia.
17.08.2021 19:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zanim przejdziemy do potwornie długiej listy zmian w Cyberpunk 2077, skupmy się na darmowych rozszerzeniach. Te, jak już wspomniałem, będą bezpłatne i powtarzają ścieżkę obraną jeszcze za czasów gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Chodzi o drobne, głównie kosmetyczne dodatki. Wraz z aktualizacją 1.3 gracze otrzymają takowe trzy:
- Alternatywny wygląd Johnny'ego Silverhanda
- Nowy samochód Quartz Bandit
- Dwie fikuśne kurtki
Prace nad dużym, fabularnym rozszerzeniem trwają, ale CD Projekt Red nie jest jeszcze gotowe, by podzielić się jego szczegółami.
Nie wiemy, ile zajmie nowa aktualizacja Cyberpunk 2077, ale lista zmian jest naprawdę ogromna. Usprawnienia dotyczą ogólnego działania gry, stabilności i wydajności na poszczególnych platformach oraz interfejsu. Wiele zmian dotyczy poszczególnych misji.
Z rzeczy, które najbardziej rzucają się w oczy, warto wymienić m.in. czas, po jakim wrogowie wykryją gracza, będzie zależał od poziomu trudności, a policja ma przestać reagować wrogo na widok martwych ciał. Pojawi się też przycisk do ponownego rozdania atutów naszej postaci, wszczepy będzie można w końcu porównywać, są też nowe miejsca, w których będzie mógł spać nasz kot.
Nie wiemy natomiast kiedy aktualizacja Cyberpunk 2077 się ukaże. Poza tym, że "wkrótce". Poniżej fragmenty listy zmian. Pełną znajdziecie tutaj.
USPRAWNIENIA
- Zmniejszono poziom zbliżenia minimapy podczas jazdy, dzięki czemu nawigowanie jest łatwiejsze.
- Dom lalek – ekran ze zdjęciami Skye i Angel będzie się wyświetlał zdecydowanie dłużej, dzięki czemu łatwiej będzie wybrać pomiędzy tymi dwiema postaciami.
- Dodano przycisk, który pozwala na ponowne rozdanie punktów atutów na drzewie umiejętności postaci.
- Na wszystkich platformach zwiększono liczbę slotów na autozapisy (z 10 do 20) i szybkie zapisy (z 3 do 10).
- Do wpisów w dzienniku dodano linki do bazy danych.
- Dodano opcję dostępności pozwalającą włączyć kropkę na środku ekranu, która zmniejsza/zapobiega chorobie lokomocyjnej. Można ją włączyć w Ustawieniach → Interfejs → Kropka na środku ekranu.
- Fixerzy rzadziej piszą teraz do V z ofertami sprzedaży samochodu.
- Ulepszono efekt SSR, aby był mniej ziarnisty na konsolach i na niższych ustawieniach na PC.
- Dodano filtr w plecaku do przedmiotów związanych z zadaniami.
- Tagi różnych przedmiotów fabularnych są teraz usuwane po zakończeniu danych zadań, dzięki czemu można je sprzedać lub wyrzucić.
- V można teraz obracać w widoku ekwipunku, używając myszy.
- Gracz będzie mógł teraz właściwie wytworzyć hacki, nawet gdy raz je już wytworzył, a następnie się ich pozbył.
- Dodano opcję porównywania wszczepów.
- Poprawiono powiadomienie podczas kupowania wszczepów, których wymogi do używania nie są spełnione.
- Można teraz hurtowo ulepszać komponenty do wytwarzania przedmiotów.
- Dodano nowe miejsca, w których może spać Nibbles w mieszkaniu V.
- Ikona na skrzyni z odpadkami zmienia się teraz na czerwoną, a nie szarą, kiedy gracz podniesie ciało.
- Ikona miny lądowej będzie teraz wyszarzona po rozbrojeniu jej.
- Można teraz używać windy podczas przenoszenia ciała.
- Gdy patrzysz w otchłań – Barry ma teraz poprawiony, wyjątkowy wygląd.
- Podczas wytwarzania tego samego przedmiotu, ale lepszej jakości, przedmiot bazowy będzie teraz podświetlony na zielono tak jak pozostałe komponenty, o ile znajduje się w ekwipunku.
ZMIANY W BALANSIE
- Czas po jakim wrogowie wykryją gracza zależy teraz od poziomu trudności. Na Łatwym lub Normalnym poziomie trudności przeciwnicy będą wolniej wykrywać gracza, a na Bardzo Trudnym szybciej.
- Na Bardzo Trudnym poziomie trudności (i na żadnym innym) będą teraz bardziej agresywnie szukać gracza kiedy są "zaalarmowani".
- NCPD nie reaguje już wrogo z powodu martwych ciał w aktywnościach otwartego świata.
- NCPD reaguje teraz także na uderzenia NPC-ów bronią niezabójczą.
- Dostosowano proces zadawania obrażeń podczas strzelania do tłumu NPC-ów w trakcie walki, w zależności od dystansu i używanego uzbrojenia.
- Legenda tego miasta – poprawiono zachowanie Adama Smashera w trakcie walki.
- Przerwane milczenie – poprawiono zachowanie Ody podczas walki.
- Transmisja – poprawiono zachowanie Placide’a podczas walki.
- Transmisja – zwiększono odporność Placide’a na hakowanie.
- Podejrzenie cyberpsychozy: Litera prawa – poprawiono zachowanie cyberpsychopaty podczas walki.
- Spacer z gwiazdą – poprawiono umiejscowienie i celowanie Red Menace.
- Zwiększono atrybuty La Chingona Dorada (ikonicznych pistoletów Jackiego).
- Ostatnia taka robota – zwiększono ilość amunicji dostępnej na początku zadania.
- Wprowadzono drobne zmiany i poprawiono wyważenie hacku Atak wirusowy.
- Ulepszono system wytwarzania tak, aby przedmioty o losowej jakości skalowały swoją jakość do umiejętności wytwarzania gracza. Nie jest już możliwe wylosowanie jakości przekraczającej odpowiednią umiejętność wytwarzania.
- Poziom wymagań przedmiotów zwiększa się teraz z każdym ulepszeniem. Należy zwrócić uwagę, że w związku z tą poprawką zmieni się poziom ulepszonych przedmiotów. Używane przedmioty, które przekraczają wymagany poziom, mogą być noszone bez żadnych problemów, ale po zdjęciu ich nie będzie możliwości ponownego ich założenia.
- Dodano więcej schematów do wytwarzania modyfikacji wszczepów.
- Dodano schematy do wytwarzania noży (dostępne od początku gry).
- Zaktualizowano liczbę komponentów wymaganych do wytworzenia niektórych przedmiotów np. Bounce Back, MaxDoc, hacków, modyfikacji ubioru czy niektórych broni.
- Wyważono wymagania wytwarzania dla modyfikacji ubioru.
- Wyważono liczbę komponentów potrzebnych do wytwarzania ubrań.
- Wyważono liczbę komponentów potrzebnych do wytwarzania elementów Sandevistana.
- Wszczep Kamuflaż Optyczny będzie teraz można kupić u ripperdoców.
- Dostosowano cenę modyfikacji wszczepów Wzmacniacz sensoryczny.
- Specyfikacja wytwarzania rzadkiego Unity będzie teraz dostępna wyłącznie podczas Podejrzenia przestępczości zorganizowanej: Tygersom się nie odmawia.
- Zmieniono cenę i jakość gitary Kerry’ego, którą można zdobyć podczas Kontraktu: Psychofan.
ROZGRYWKA
- Usunięto błąd, w wyniku którego schematy wytwarzania w sklepach z odzieżą były dostępne wyłącznie podczas pierwszej wizyty u sprzedawcy.
- Usunięto błąd występujący po wizycie w obozie nomadów, w wyniku którego nie można było używać broni i przedmiotów z szybkiego menu.
- Usunięto błąd, w wyniku którego hakowanie neutralnego celu nie liczyło się do osiągnięcia Christmas Tree Attack.
- Okno samouczka dotyczące sprawdzania umiejętności nie pojawia się już, gdy na urządzeniach wyświetlony jest komunikat "Brak autoryzacji".
- V nie patrzy już w dół po szybkiej podróży.
INTERFEJS
- Obraz Delamaina nie blokuje się już podczas holocalli, kiedy V zbyt szybko opuści samochód po zakończeniu zadania Delamain: Badlandy.
- Wskazówka dotycząca przedmiotu nie znika już, jeśli jej zawartość jest zbyt długa.
- Usunięto szereg literówek w napisach, opisach drzazg, zadań i uzbrojenia.
- Po porażce w zadaniu Delamain: North Oak wynikającej z opuszczenia taksówki Delamaina pojawia się wiadomość tekstowa.
- Przywrócono nazwę punktu szybkiej podróży przy mieszkaniu V – "megabudynek H10".
- Usunięto z ekwipunku część przedmiotów oznaczonych jako "Brak" i nieposiadających właściwych ikon.
- Menu w ekwipunku, pojawiające się po najechaniu kursorem na przedmiot z licznymi modyfikacjami, wyświetla teraz prawidłowe atrybuty.
- Usunięto błąd, w wyniku którego męskie warianty samouczka VR pojawiały się w wersji portugalskiej (BR) w języku polskim.
- Opis modyfikacji Bateria czarnorynkowa wyświetla teraz prawidłowe atrybuty.
- Usunięto błąd, w wyniku którego na przycisku hacku Atak wirusowy brakowało ikony, gdy wyświetlało się go poza ekwipunkiem.
- Ikona efektów atutu "Zimna krew" wygląda teraz jak płatek śniegu.
- Dwuwarstwowy tank top PUNK jest teraz widoczny w ekwipunku po założeniu.
- Na ekranie ładowania dodano wskazówkę informującą o ustawieniach przewijania nagrania do przodu.
- Poprawiono nazwę pojazdu Galena "Gecko" przy opcji "Kup pojazd".
- Obraz w drugiej wiadomości od Nancy Hartley w zadaniu Niespodzianka/Czerwony wieszcz wyświetla się teraz poprawnie.
- Dostosowano tekst nagrody za postęp w tworzeniu przedmiotów, związany ze zmniejszeniem kosztu ulepszania.
- Obraz z Mackinawem MTL1 w menu "Przywołaj pojazd" pasuje teraz do modelu samochodu.
- Usunięto tymczasowe teksty z opisu atutu "Dobry, Zły i Brzydki".
- Wskaźniki grupowania ikon nie oddzielają się już od ich odpowiednich miejsc na mapie podczas przybliżania/oddalania.
- Kiedy wskaźnik wytrzymałości się wyczerpie, przy pasku zdrowia pojawi się teraz odpowiednia ikona, a nie ikona przeciążenia.
- Opis Villeforta Alvarado V4F 570 Delegate zawiera teraz poprawną informację, że ma on napęd na tylną oś.
- Wskazówka z opisem akceleratora synaptycznego podaje teraz właściwą wartość okresu możliwego działania podczas gry po polsku.
- Opis pięści w menu broni wyświetla teraz właściwy typ przedmiotu.
- Poprawiono tekst w drzazdze na temat dzielnicy Chiba-11.
- Otwarcie trybu fotograficznego i menu sprzedawcy tuż po sobie nie powoduje już zawieszenia się gry.
- Złota ikona ikonicznych łupów jest teraz wyświetlana na minimapie.
- Usunięto błąd, w wyniku którego znaczniki trafień i potwierdzenia likwidacji nie były widoczne podczas niszczenia wrogich wieżyczek.
- Poprawiono znaczniki wrogów nieświadomych obecności gracza – są one teraz żółte, a nie czerwone.
- Usunięto błąd, w wyniku którego odnawianie pamięci RAM poniżej 0,50 nie wyświetlało się poprawnie.
- Usunięto błąd, w wyniku którego przycisk rozmontowywania nie był wyświetlany poprawnie.
- Usunięto błąd, w wyniku którego przyciski na ostrzeżeniu o zmianie modyfikacji nie działały tak, jak to zamierzono.
- Poprawiono niedziałające klawisze z podpowiedzi podczas Naruszenia protokołu.
- Usunięto zbędne wskazówki sterowania na panelu cyberdecku.
GRAFIKA, DŹWIĘK, ANIMACJA
- Wzmocniony minikombinezon rockergirl z kompozytową wkładką jest teraz właściwie ułożony na nogach V.
- Usunięto błąd, w wyniku którego monostruna mogła nieznacznie przesuwać ramiona męskiego V i przenikać przez ubranie.
- Usunięto błąd w zadaniu Skok na głęboką wodę, w wyniku którego walizka z Flatheadem mogła unosić się w powietrzu poza pokojem hotelowym w Konpeki Plaza, blokując drzwi.
- Usunięto błąd, w wyniku którego zmiana głośności muzyki w ustawieniach dźwięku wpływała nie tylko na muzykę tła, ale też na radio w samochodzie.
- Usunięto błąd, w wyniku którego głos Takemury był podwojony podczas rozmowy z V w vanie w zadaniu Stary znajomy.
- Usunięto błąd, w wyniku którego niektóre kombinezony netrunnera przenikały przez nogi żeńskiej V i spodnie męskiego V.
- Poprawiono animację biegu po skoku w górę lub dół zbocza.
- Poprawiono drobinki kurzu, które czasem niepoprawnie się wyświetlały.
- Skóry postaci nie stają się już zbyt jasne w ciemnych obszarach.
- W zadaniu Cherchez la femme cień Smashera nie pojawia się już na drzwiach windy po przewinięciu braindansu do początku.
- Usunięto błąd, w wyniku którego żołnierze Arasaki pojawiali się w zasięgu wzroku gracza podczas wchodzenia na górę, aby ocalić Takemurę w Mieszkaniu nr 303.
LOKACJE I POZIOMY
- Usunięto szereg dziur w mapach w Watson, City Center, Westbrook, Heywood i Santo Domingo.
- Poprawiono błędne wytyczanie drogi dla pojazdów na obwodnicy City Center.
- Poprawiono szereg miejsc, w których gracz mógł utknąć na stałe.
- Usunięto szereg błędów związanych ze znikającym otoczeniem.
- Usunięto szereg błędów związanych z obiektami pojawiającymi się nagle przed oczami gracza.
- GPS w Biotechnica Flats nie prowadzi już gracza do nieosiągalnych miejsc.
ZADANIA
- Drzazgi rozmieszczono we właściwych kategoriach.
- Usunięto błąd, w wyniku którego rozmowy z NPC-ami podczas zadań nagle się kończyły, przez co NPC-e pojawiali się w innych rozmowach i potencjalnie psuli inne holocalle od NPC-ów.
- Usunięto błąd, w wyniku którego przerwany holocall wznawiał się podczas innej rozmowy, co mogło spowodować, że NPC-e pojawiali się w innych rozmowach i psuli kolejny holocall od tego NPC-a.
OTWARTY ŚWIAT
- Usunięto błąd, w wyniku którego kilka holocalli od fixerów po zakończeniu zadania odtwarzało się jednocześnie, co prowadziło do blokowania różnych kontraktów (takich jak Kontrakt: Empatia bez empatii, Kontrakt: Fixer, Najemnik, Żołnierz, Szpieg i innych). Wciąż pracujemy nad problemami graficznymi związanymi z kontraktami, które utknęły w dzienniku, jednak te ostatnie nie uniemożliwiają już odblokowania osiągnięć w dzielnicach.
- Usunięto niepotrzebne łupy z ciała na diabelskim młynie.
- Usunięto błąd, w wyniku którego Quadra Type-66 mogła zostać zniszczona przed zakupem, co blokowało zadanie "Kup pojazd" z nią związane i uniemożliwiało zdobycie osiągnięcia Automania.
- Usunięto błąd ze strzelaniny w Wellsprings, w wyniku którego wrogowie stawali się nieśmiertelni, ponieważ obszar aktywacji był za mały.
CINEMATIC DESIGN
- Usunięto błąd, w wyniku którego NPC-e nie patrzyli na V podczas różnych scenek.
- Usunięto nadużycie, w wyniku którego gracz otrzymywał pistolet Unity po każdym zapisie/wczytaniu.
- Animacje twarzy V podczas przeglądania się w lustrze odtwarzają się teraz poprawnie.
- Usunięto błąd, w wyniku którego Rogue pojawiała się obok gracza po zadzwonieniu do niej i zapytaniu o Adama Smashera.
- Usunięto błąd, w wyniku którego niektórzy NPC-e przestawali odtwarzać animacje po dłuższej sesji gry.
- Usunięto szereg błędów związanych z błędnym wsiadaniem NPC-ów do pojazdów.
- Usunięto różne błędy, w wyniku których NPC-e mogli znajdować się w niewłaściwym miejscu i przenikać przez obiekty po wczytaniu zapisanej gry.
- Usunięto błąd, w wyniku którego w różnych zadaniach animacje NPC-ów mogły być odtwarzane w złym miejscu.
- Usunięto błąd, w wyniku którego Jackie mógł pojawiać się na oczach gracza podczas montażu półrocza.
- Usunięto błąd, w wyniku którego wygląd NPC-ów był losowany od nowa po odwróceniu wzroku.
- Usunięto błąd, w wyniku którego zadania i scenki mogły zacząć się odtwarzać, zanim zniknął ekran ładowania.
INNE
- Prezent od Judy znajduje się teraz w mieszkaniu V po tym, gdy gracz otrzymuje o nim wiadomość po ukończeniu jej zadań pobocznych związanych z romansem.
- Poprawiono kilka nieścisłości fabularnych w audycjach radiowych.
- Usunięto efekt zaciemnienia podczas zadania Operacja Firestorm podczas gry w niekórych językach.
PC
- Usunięto błąd, w wyniku którego wskazówki w samouczku wyświetlały się niepoprawnie na ekranach 8K.
- Usunięto błąd, w wyniku którego gra wyłączała się, jeśli miniaturka zapisu była uszkodzona.
- Poprawiono przełączanie pomiędzy trybem pełnoekranowym i w oknie z użyciem skrótu Alt+Enter.
- Można teraz opuścić zablokowaną nakładkę skanowania poprzez naciśnięcie TAB.
- Dodano mniejszą wersję kursora myszy na PC.
KONSOLE
- Ustawienie wewnętrznej martwej strefy działa teraz także w menu gry.
- [PlayStation] NPC-e nie mówią już po swojej śmierci.
- Ulepszono strumieniowanie lamp ulicznych.
- Nadpisanie zapisu gry, kiedy gracz ma za mało miejsca w pamięci, nie psuje już zapisu.
- Maski i rury w stodole w zadaniu Kwestia czasu nie są już niewidzialne.
- Rogue nie przenika już przez Johnny’ego i właściwie trzyma szklankę w zadaniu Na rozdrożach.
- Usunięto błąd w zadaniu Ostatnia taka robota, w wyniku którego wczytanie zapisu przed blokadą policyjną powodowało, że funkcjonariuszka NCPD nie rozpoczynała dialogu i postępy były blokowane.
- Usunięto błąd na PS4, w wyniku którego scena spotkania z Judy i lalkami w zadaniu Tysiące twarzy, setki miraży nie odtwarzała się poprawnie.
- [Xbox] Usunięto błąd w zadaniu A Cool Metal Fire, w wyniku którego część scenki w klinice Cassiousa Rydera była ucięta po wygaśnięciu ekranu.
- Usunięto błąd, w wyniku którego uzbrojenie było umieszczane w niewłaściwej komórce podczas przypisawania go z plecaka.