Cyberpunk 2077. Krytyczne błędy save'ów na PC przy zbyt dużym pliku

CD Projekt Red pracuje na pełnych obrotach, ale Cyberpunk 2077 nadal przysparza sporo problemów. Ostatnio odkryto niepokojący problem dotyczących zapisanych plików z gry, które przekraczają... 8 megabajtów.

Cyberpunk 2077. Krytyczne błędy save'ów na PC przy zbyt dużym plikuCyberpunk 2077
Źródło zdjęć: © WP
Barnaba Siegel
20

Na kwestię zwrócono uwagę na oficjalnym forum CD Projektu Red. Jeden z użytkowników zgłosił następującą sytuację: "Mam 55 godzin i wszystkie moje save'y wczytują mi tylko ekran główny oraz komunikat >>saved data is damaged and cannot be loaded<<".

Zrzut z forum CDPR
Zrzut z forum CDPR

W sieci pojawiło się oficjalne wyjaśnienie ze strony GOG.com, odnoszące się wprost do komunikatu, który widać na screenie powyżej. Przy czym odpowiedzieć jest z gatunku tych niespecjalnie satysfakcjonujących. Cytując tylko pierwsze zdanie: "Niestety zapis jest uszkodzony i nie może zostać naprawiony".

Rozwiązania brak, a radą na przyszłość od pomocy technicznej jest skorzystanie ze starszego zapisu lub granie w taki sposób "aby nie posiadać zbyt wielu przedmiotów i materiałów do craftingu". Czyli czyste kuriozum.

Jak doszła społeczność, problem dotyka save'ów, których plik na dysku przekracza rozmiar 8 megabajtów. Czemu tak? Użytkownicy przywołali podobną sytuację z czasów po premierze "Wiedźmina 3". Również na forum CDPR opisywano sytuację, gdy zbyt duże pliki niszczyły save'a, a winna rozmiarowi miała być właśnie zbyt duża liczba przedmiotów w ekwipunku.

Przy czym, jak twierdzi jeden z fanów, który wykonywał testy, nie chodzi nawet o faktyczną liczbę rzeczy posiadanych w jednym momencie, ale ogółem przedmiotów, które przechodzi przez nasz plecak, a tym samym generowały tzw. "item ID".

Patrząc po komentarzach w sieci, problem nie wydaje się być masowy. Stąd też deklaracja studia, że "rozmiar pliku być może zostanie zwiększony wraz z jednym z przyszłych łatek". Z jednej strony brzmi to brutalnie i wygląda jak kolejna wizerunkowa wpadka. Z drugiej strony przy obecnej liczbie błędów, jak zawsze w tej działce, trzeba wybierać, które poprawki idą na pierwszy front.

W weekend wyszedł patch 1.05 dla konsol i PC. Lista poprawek jest długa i dotyczy nie tylko ogólnego działania gry, ale bardzo specyficznych błędów, które zdarzały się w konkretnych misjach.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne