Cyberpunk 2077. Krytyczne błędy save'ów na PC przy zbyt dużym pliku

CD Projekt Red pracuje na pełnych obrotach, ale Cyberpunk 2077 nadal przysparza sporo problemów. Ostatnio odkryto niepokojący problem dotyczących zapisanych plików z gry, które przekraczają... 8 megabajtów.

Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077
Źródło zdjęć: © WP
Barnaba Siegel

21.12.2020 | aktual.: 02.03.2022 23:02

Na kwestię zwrócono uwagę na oficjalnym forum CD Projektu Red. Jeden z użytkowników zgłosił następującą sytuację: "Mam 55 godzin i wszystkie moje save'y wczytują mi tylko ekran główny oraz komunikat >>saved data is damaged and cannot be loaded<<".

Zrzut z forum CDPR
Zrzut z forum CDPR

W sieci pojawiło się oficjalne wyjaśnienie ze strony GOG.com, odnoszące się wprost do komunikatu, który widać na screenie powyżej. Przy czym odpowiedzieć jest z gatunku tych niespecjalnie satysfakcjonujących. Cytując tylko pierwsze zdanie: "Niestety zapis jest uszkodzony i nie może zostać naprawiony".

Rozwiązania brak, a radą na przyszłość od pomocy technicznej jest skorzystanie ze starszego zapisu lub granie w taki sposób "aby nie posiadać zbyt wielu przedmiotów i materiałów do craftingu". Czyli czyste kuriozum.

Jak doszła społeczność, problem dotyka save'ów, których plik na dysku przekracza rozmiar 8 megabajtów. Czemu tak? Użytkownicy przywołali podobną sytuację z czasów po premierze "Wiedźmina 3". Również na forum CDPR opisywano sytuację, gdy zbyt duże pliki niszczyły save'a, a winna rozmiarowi miała być właśnie zbyt duża liczba przedmiotów w ekwipunku.

Przy czym, jak twierdzi jeden z fanów, który wykonywał testy, nie chodzi nawet o faktyczną liczbę rzeczy posiadanych w jednym momencie, ale ogółem przedmiotów, które przechodzi przez nasz plecak, a tym samym generowały tzw. "item ID".

Patrząc po komentarzach w sieci, problem nie wydaje się być masowy. Stąd też deklaracja studia, że "rozmiar pliku być może zostanie zwiększony wraz z jednym z przyszłych łatek". Z jednej strony brzmi to brutalnie i wygląda jak kolejna wizerunkowa wpadka. Z drugiej strony przy obecnej liczbie błędów, jak zawsze w tej działce, trzeba wybierać, które poprawki idą na pierwszy front.

W weekend wyszedł patch 1.05 dla konsol i PC. Lista poprawek jest długa i dotyczy nie tylko ogólnego działania gry, ale bardzo specyficznych błędów, które zdarzały się w konkretnych misjach.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (20)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.