Cyberpunk 2077. Krytyczne błędy save'ów na PC przy zbyt dużym pliku

Cyberpunk 2077. Krytyczne błędy save'ów na PC przy zbyt dużym pliku

Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077
Źródło zdjęć: © WP
Barnaba Siegel
21.12.2020 13:45, aktualizacja: 02.03.2022 23:02

CD Projekt Red pracuje na pełnych obrotach, ale Cyberpunk 2077 nadal przysparza sporo problemów. Ostatnio odkryto niepokojący problem dotyczących zapisanych plików z gry, które przekraczają... 8 megabajtów.

Na kwestię zwrócono uwagę na oficjalnym forum CD Projektu Red. Jeden z użytkowników zgłosił następującą sytuację: "Mam 55 godzin i wszystkie moje save'y wczytują mi tylko ekran główny oraz komunikat >>saved data is damaged and cannot be loaded<<".

Zrzut z forum CDPR
Zrzut z forum CDPR

W sieci pojawiło się oficjalne wyjaśnienie ze strony GOG.com, odnoszące się wprost do komunikatu, który widać na screenie powyżej. Przy czym odpowiedzieć jest z gatunku tych niespecjalnie satysfakcjonujących. Cytując tylko pierwsze zdanie: "Niestety zapis jest uszkodzony i nie może zostać naprawiony".

Rozwiązania brak, a radą na przyszłość od pomocy technicznej jest skorzystanie ze starszego zapisu lub granie w taki sposób "aby nie posiadać zbyt wielu przedmiotów i materiałów do craftingu". Czyli czyste kuriozum.

Jak doszła społeczność, problem dotyka save'ów, których plik na dysku przekracza rozmiar 8 megabajtów. Czemu tak? Użytkownicy przywołali podobną sytuację z czasów po premierze "Wiedźmina 3". Również na forum CDPR opisywano sytuację, gdy zbyt duże pliki niszczyły save'a, a winna rozmiarowi miała być właśnie zbyt duża liczba przedmiotów w ekwipunku.

Przy czym, jak twierdzi jeden z fanów, który wykonywał testy, nie chodzi nawet o faktyczną liczbę rzeczy posiadanych w jednym momencie, ale ogółem przedmiotów, które przechodzi przez nasz plecak, a tym samym generowały tzw. "item ID".

Patrząc po komentarzach w sieci, problem nie wydaje się być masowy. Stąd też deklaracja studia, że "rozmiar pliku być może zostanie zwiększony wraz z jednym z przyszłych łatek". Z jednej strony brzmi to brutalnie i wygląda jak kolejna wizerunkowa wpadka. Z drugiej strony przy obecnej liczbie błędów, jak zawsze w tej działce, trzeba wybierać, które poprawki idą na pierwszy front.

W weekend wyszedł patch 1.05 dla konsol i PC. Lista poprawek jest długa i dotyczy nie tylko ogólnego działania gry, ale bardzo specyficznych błędów, które zdarzały się w konkretnych misjach.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (20)