Cyberpunk 2077. Czy w grze znajdziemy ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami?
Wraz z pierwszymi recenzjami posypały się pytania dotyczące "Cyberpunk 2077". Na część z nich postaramy się odpowiedzieć w kolejnych tekstach. Jedno z nich dotyczy ułatwień dla osób niepełnosprawnych.
Tryby ułatwiające rozgrywkę osobom z niepełnosprawnościami to już branżowy standard. Flagowym przykładem może być "The Last of Us 2", które podobno da się przejść wyłącznie gry słuchając.
W "Cyberpunk 2077", przynajmniej na godziny przed premierą i w wersji na PC, o takich funkcjonalnościach nie ma jednak mowy. I w zasadzie jedyne wsparcie, który znaleźliśmy samodzielnie to tryb dla daltonistów. Opcję znajdziemy w ustawieniach gry, pod zakładką interfejs.
Do wyboru znajdziemy trzy wskaźniki związane z zaburzeniami rozpoznawania barw: deuteranomalią, protanomalią i tritanomalią.
Pewnym ułatwieniem dla osób z wadami wzroku jest również możliwość zmiany wielkości czcionki tekstu w grze. Z kolei w opcjach Rozgrywki w sekcji "Dostępność" możemy też ustawić kilka opcji dotyczących asysty przy celowaniu, walce wręcz czy wyłączyć nadmierne kołysanie broni.
Przy czym Barnaba donosi, że grał z włączoną opcją (jak na screenie) i nie był to klasyczny auto-aim ani specjalnie odczuwalna pomoc przy celowaniu.
Dla porównania opcji dotyczących dostępności. "Assasin's Creed: Valhalla" w wersji na Xbox Series X również posiada tryb dla daltonistów, ale do tego także napisy dla niesłyszących (z możliwością zmiany ich wielkości i tła) oraz narrację w menu gry (czytanie tekstów w różnych obszarach menu z możliwością wyboru głosu żeńskiego lub męskiego oraz regulacji jego tempa i głośności).
Zapytaliśmy CD Projekt Red czy mają w planach dołożenie dodatkowych opcji dla osób z niepełnosprawnościami. Jak tylko otrzymamy odpowiedzi, zaktualizujemy tekst.