Crackdown 3 już się ukazał i szału przy tym nie zrobił

Słyszycie to głośne westchnienie ulgi? Chyba dobiega aż z Redmond... Już po wszystkim.

Crackdown 3 już się ukazał i szału przy tym nie zrobił
Krzysztof Kempski
7

Premiera Crackdowna 3 już za nami i czas na pierwsze podsumowania. Zbyt wcześnie jeszcze na ostateczny werdykt z mojej strony (obecnie jestem mniej więcej w 3/4 gry), więc recenzję dostarczymy wam najpewniej w poniedziałek. Na tę chwilę Crackdown 3 sprawia o dziwo wrażenie gry dość dopracowanej, przy której całkiem przyjemnie można na chwilę wyłączyć myślenie i poszaleć z bronią palną w ręku, porozbijać się po mieście czy skorzystać z supermocy. Podobnie jednak, jak przy recenzowanym przez Dominika Far Cry: New Dawn, cały czas nie mogę odpowiedzieć sobie na pytanie "po co?".

W grze mocno brakuje jednak bardziej rozbudowanych misji fabularnych - cały scenariusz opiera się na walce z kilkoma antagonistami, których możemy ukąsić amunicją po wypełnieniu szeregu mało zróżnicowanych misji różnego typu. Często łapię się na tym, że kolejne czynności wykonuję podczas zabawy mechanicznie, bez zastanawiania się - czemu sprzyja też fakt, że prawy trigger powoduje nie tyle przycelowanie co blokadę celownika na najbliższym oponencie. Ponarzekałbym też na projekt miasta, który nieco utrudnia błyskawiczne przemieszczanie się z miejsca na miejsce...

Po więcej wrażeń zapraszam już jednak do recenzji, a na razie rzućmy okiem na pierwsze oceny. W serwisie metacritic gra otrzymała 60 punktów w wersji na Xboksa One i peceta. Co ciekawe pojawiła się nawet jedna entuzjastyczna recenzja portalu GameSprew (gra otrzymała aż 9/10), ale większość not oscyluje w granicach 6/10, a pojawiły się również czwórki. Zarzuty autorów tekstów są w większości zbieżne z moimi pierwszymi odczuciami. Recenzenci nieco bardziej entuzjastycznie wypowiadają się natomiast o trybie wieloosobowym, którego osobiście jeszcze nie testowałem.

Obraz

Potwierdziły się więc przedpremierowe odczucia, że Microsoft sam chyba zbyt wiele się po tej grze nie spodziewał, a premierę traktował jako biznesową konieczność. Przejdzie bez echa, może choć w części się zwróci - i jedziemy dalej.  To, że w jednej z prasówek wymieniono zeszłoroczne Rise of the Tomb Raider jako najważniejszą nowość w Xbox Game Pass (podczas gdy dzisiaj dotarł do niego również Crackdown 3) dużo już mówiło...

To dość smutne podsumowanie tematu gier ekskluzywnych na Xbox One. I to w wykonaniu tytułu, który miał tę generację otworzyć... Możecie zapoznać się z nim już dziś w ramach wspomnianego abonamentu - również na PC.

Krzysztof Kempski

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne