Coca-Cola zażenowała graczy. Wypuściła spot inspirowany turniejem w Warcrafta

Coca-Cola może i jest liderem w tworzeniu świątecznych reklam, ale z pewnością radzi sobie gorzej z kampaniami związanymi z grami. Ich ostatni spot opublikowany na YouTube zażenował środowisko graczy.

Coca-Cola zażenowała graczy. Wypuściła spot inspirowany turniejem w Warcrafta
Źródło zdjęć: © YouTube
Konrad Siwik

Czerwone tiry wiozące dostawę Coca-Coli, gruby Mikołaj ubrany w barwy gazowanego napoju i rodzinna świąteczna sielanka przy stole. To zawsze sprawdza się w okresie bożonarodzeniowym. Coca-Cola doskonale wie, jak tworzyć reklamy związane z tradycjami świątecznymi bazujące na ludzkich emocjach, bliskości, rodzinie i wszystkim równie słodkim, co sam napój gazowany wypełniony wysoko opodatkowanym cukrem lub słodzikami.

Tym razem producent postanowił zabawić się w Pepsi i skupić się na młodszym pokoleniu. No i najwyraźniej nie wyszło… Producent czarnego napoju gazowanego przygotował kampanię reklamową skierowaną do graczy, a w sieci ukazał się film "Coca-Cola zbliża nas do siebie".

Spot, jak na Coca-Colę przystało, bazuje na naiwnej koncepcji jedności między różnymi grupami ludzi. W tym przypadku chodzi o wrogie sobie obozy zawodników e-sportowych. Jednak świat przedstawiony w reklamie ma się nijak do rzeczywistości, co zauważają odbiorcy w komentarzach.

Idealistyczne przesłanie zostało zobrazowane poprzez przedstawienie turnieju, podczas którego dwie drużyny rywalizują w produkcji fantasy do złudzenia przypominającej World of Warcraft. Zabieg może nie być przypadkowy, bo trzeba zauważyć, że Bobby Kotick, który oprócz bycia CEO w Blizzard Activision, jest też członkiem zarządu Coca-Coli.

Tak czy inaczej, podczas turnieju odbywającego się na arenie otoczonej trybunami z wiwatujący fanami e-sportu, jedna z zawodniczek w pewnym momencie otrzymuje spore obrażenia, przez co wydaje się kompletnie zrezygnowana. Wtem do akcji wkracza szklana butelka zmrożonej Coca-Coli wyciągnięta prosto z lodówki. I nagle dzieje się magia.

Gra zaczyna żyć własnym życiem, a wirtualne postaci zainspirowane przez główną bohaterkę zaczynają się jednoczyć, rzucając swój oręż na ziemię. To zdaniem komentujących przeczy całej koncepcji e-sportu, która przecież oparta jest na rywalizacji.

Trzeba jednak oddać producentowi, że w kwestii wizualnej cały spot został przygotowany ze smakiem. A ten również odgrywa tutaj ważną rolę, bo przecież jest to główny czynnik odwiecznego konfliktu między Coca-Colą a Pepsi. Tak więc firma, która dąży do ideałów, zanim zacznie godzić ze sobą wrogie obozy, powinna sama wyciągnąć wnioski z własnej historii.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
coca-colaworld of warcraftreklama
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (20)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.