Capcom chce odświeżyć swoje "uśpione" marki. To najpierw Dante czy Jean Reno?

Dobry Capcom, masz tu Energy Tanka. Od razu uruchamia się moja wyobraźnia.

Capcom chce odświeżyć swoje "uśpione" marki. To najpierw Dante czy Jean Reno?
Adam Piechota

Prawdopodobnie jeszcze cały tydzień odczuwać będziemy wstrząsy wtórne po takim weekendzie. Capcom na przykład zapowiedział podczas PlayStation Experience Marvel vs. Capcom Infinite. Świat, całkiem zrozumiale, lekko oszalał. Po pierwsze dlatego, że to seria, w którą młóci się równie przyjemnie nawet kompletnym laikom bijatykowym (wiem, co piszę, uwierzcie). Ale przede wszystkim ze względu na to, iż długo już Marvel vs. Capcom sobie drzemał pod lodem. Ostatnim tytułem w serii było Origins z 2012 roku. Jako iż przez te kilka lat wszyscy zupełnie ześwirowali na punkcie filmowego uniwersum Marvela, potencjał nowej inkarnacji jest ogromny. Ale my nie o tym tak naprawdę.

Bo w notatce prasowej Capcom pokrótce streszcza swoje przyszłe plany wydawnicze. Oprócz tego, że co roku od teraz mają zamiar wydawać jedną "dużą" grę, jak nadchodzące Marvel vs. Capcom, firma skupi się na ożywianiu "uśpionych", jak twierdzą, serii ze swojego katalogu, które nie doczekały się żadnej produkcji od przynajmniej kilku lat. Teoretycznie coś naturalnego, prawda? Że firma dba o starszych fanów. Tylko że Capcom długo już wisiał w podobnej próżni co Konami, zapominając jak gdyby o własnej historii czy wyraźnej (nawet jeśli pazernej na kasę) osobowości. I jeżeli myślicie, że uśpionych IP mają w swoim katalogu niewiele, cóż...

Onimusha 3 Demon Siege (PS2) - Intro [HD Widescreen Enhanced 60fps]

Zrobiłem krótkie zestawienie, żeby co nieco Wam przypomnieć. Onimusha - jeden z wyśnionych typów, jeżeli mowa o przywracaniu czegokolwiek, leży odłogiem od 2006 roku i żegnającego PlayStation 2 Dawn of Dreams, które ówcześnie proponowało ryzykowną dla serii formułę, zwłaszcza po wzbogaconej mordeczką Jeana Reno "trójce". Z Devil May Cry byłoby nieco lepiej, jeśli akceptujecie DmC (ja tak). Jeśli nie, a "nie" odpowiedziałaby zapewne większość, to od "czwórki" minęło już ponad osiem lat. Nic dziwnego, ja wraz z nią kupowałem swoją pierwszą konsolę siódmej generacji. Ostatnie Lost Planet - ten tytuł to kolejny bezpieczny strzał - ogrywaliśmy w 2013 roku, a gracze anglojęzyczni za Breath of Fire (Capcomowym RPG-em) tęsknią od trzynastu kalendarzy. A i nawet od Mega Mana 10 minęło zatrważająco wiele czasu.

Jak widzicie - jest co budzić. I każdy miałby własne, fajne typy. Osobiście najbardziej marzy mi się nowa Onimusha, bo o wiele za późno zrozumiałem, jak intrygująca była ta seria. No, Capcom, z chęcią zobaczymy, jak wracacie do formy. Może z tej okazji po The Last Guardian sprawdzę jeszcze Dead Rising 4, skoro warto.

Devil May Cry Battle theme:

Adam Piechota

Źródło artykułu:Polygamia.pl

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (2)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.