Cage: gracze nie są tacy, jak myśleliśmy

Cage: gracze nie są tacy, jak myśleliśmy

Cage: gracze nie są tacy, jak myśleliśmy
marcindmjqtx
24.03.2010 09:58, aktualizacja: 08.01.2016 13:55

Heavy Rain, jak na grę niepolegającą na strzelaniu do kosmitów czy bieganiu za jakaś piłką, sprzedało się całkiem nieźle, jeśli by nie powiedzieć, że znakomicie. Co to oznacza? Masę rzeczy.

David Cage, mózg stojący za Heavy Rain, w rozmowie z Guardianem powiedział:

Komercyjny sukces gry pokazuje jedną rzecz: gracze nie są tacy jak myśleliśmy, że są. Są starsi, chętni do spróbowania czegoś nowego, gotowi na coś bardziej finezyjnego niż większość gier może im zaoferować. Ograniczenia siedzą w nas, twórcach i wydawcach, ale rynek jest teraz gotowy aby patrzeć, jak gry ewoluują w bardziej dojrzałe i znaczące medium. Jako branża powinniśmy to szybko zrozumieć i odpowiednio działać, jeśli chcemy się nadal rozwijać i docierać do szerszej rzeszy odbiorców. Czy Heavy Rain udowodnił, że można stworzyć wciągającą grę pozbawioną wybuchów i mięśniaków z wielkimi mieczami? Tak. Ale czy oznacza to, że inni twórcy pójdą w ślady Quantic Dream i zaczną tworzyć podobne gry? Już niekoniecznie. A przynajmniej nie spodziewałbym się nagłego wysypu poważniejszych, wysokobudżetowych gier na początku przyszłego roku.

Cage:

Gdyby gra dostała kiepskie recenzje i słabo się sprzedała, oznaczałoby to, że gracze nie są zainteresowani w odkrywaniu nowych sposobów na interakcje opartych na emocjach i adresowanych do dojrzałej widowni. Jako, że Heavy Rain jest bardzo pozytywnie odbierany, wierzę, że to jasno pokazuje, że gracze chcą grać w inne typy gier i wydawcy powinni więcej ryzykować i stawiać większy nacisk na kreatywność. Ryzykujący wydawcy. Oby sukces Heavy Rain do nich przemówił.

[via Guardian]

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)