Cage: gracze nie są tacy, jak myśleliśmy

Heavy Rain, jak na grę niepolegającą na strzelaniu do kosmitów czy bieganiu za jakaś piłką, sprzedało się całkiem nieźle, jeśli by nie powiedzieć, że znakomicie. Co to oznacza? Masę rzeczy.

Cage: gracze nie są tacy, jak myśleliśmy
marcindmjqtx

24.03.2010 | aktual.: 08.01.2016 13:55

David Cage, mózg stojący za Heavy Rain, w rozmowie z Guardianem powiedział:

Komercyjny sukces gry pokazuje jedną rzecz: gracze nie są tacy jak myśleliśmy, że są. Są starsi, chętni do spróbowania czegoś nowego, gotowi na coś bardziej finezyjnego niż większość gier może im zaoferować. Ograniczenia siedzą w nas, twórcach i wydawcach, ale rynek jest teraz gotowy aby patrzeć, jak gry ewoluują w bardziej dojrzałe i znaczące medium. Jako branża powinniśmy to szybko zrozumieć i odpowiednio działać, jeśli chcemy się nadal rozwijać i docierać do szerszej rzeszy odbiorców. Czy Heavy Rain udowodnił, że można stworzyć wciągającą grę pozbawioną wybuchów i mięśniaków z wielkimi mieczami? Tak. Ale czy oznacza to, że inni twórcy pójdą w ślady Quantic Dream i zaczną tworzyć podobne gry? Już niekoniecznie. A przynajmniej nie spodziewałbym się nagłego wysypu poważniejszych, wysokobudżetowych gier na początku przyszłego roku.

Cage:

Gdyby gra dostała kiepskie recenzje i słabo się sprzedała, oznaczałoby to, że gracze nie są zainteresowani w odkrywaniu nowych sposobów na interakcje opartych na emocjach i adresowanych do dojrzałej widowni. Jako, że Heavy Rain jest bardzo pozytywnie odbierany, wierzę, że to jasno pokazuje, że gracze chcą grać w inne typy gier i wydawcy powinni więcej ryzykować i stawiać większy nacisk na kreatywność. Ryzykujący wydawcy. Oby sukces Heavy Rain do nich przemówił.

[via Guardian]

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościbranżaheavy rain
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.