Braki półprzewodników odbijają się na sprzedaży sprzętu do gier

Intel poinformował, że braki półprzewodników mogą potrwać jeszcze długo. Braki w produktach niezbędnych do produkcji urządzeń elektronicznych przekładają się na sprzedaż konsol i komponentów do pecetów.

Procesor, CPU, Intel Core I5
Procesor, CPU, Intel Core I5
Źródło zdjęć: © Unsplash.com

Intel podsumował swoje finanse w trzecim kwartale roku 2021. Nie jest różowo. Sprzedaż chipów spadła w tym okresie o dwa procent. Ta informacja odbiła się wyraźnie na kursie akcji Intela - te spadły o 8 proc. Nie zanosi się na to, by sytuacja w najbliższym czasie uległa poprawie.

Złe wieści dla graczy, ale także klientów biznesowych, popłynęły z samej góry. Dyrektor generalny firmy Intel, Pat Gelsinger, poinformował, że problemy z dostawami półprzewodników nie skończą się w ciągu kilku miesięcy. Jego zdaniem niedobory na rynku będą obserwowane aż do 2023 roku.

- Jesteśmy teraz w najgorszym momencie, z każdym kwartałem przyszłego roku będzie coraz lepiej, ale nie osiągniemy równowagi między podażą a popytem do 2023 roku - mówił w wywiadzie dla CNBC.

Od jakiegoś czasu można było obserwować duży wzrost sprzedaży komputerów stacjonarnych i laptopów. Wynikało to między innymi z popularyzacji pracy zdalnej. Niebawem jednak ten trend powinien zacząć wygasać. Innego zdania jest Gelsinger.

Szef Intela twierdzi, że sprzedaż komputerów nadal będzie wysoka. Według niego wynikać to będzie ze strukturalnych zmian na rynku, przez które potrzeba po prostu więcej sprzętu.

Podobnie ma się sprawa z konsolami. Xbox Series X|S oraz PlayStation 5 są najszybciej sprzedającymi się modelami w historii odpowiednio Microsoftu i Sony. Paradoksalnie może być to efekt ograniczonej dostępności. Klienci, wiedząc, że sprzętu brakuje, szybciej podejmują decyzję o zakupie. Chcą w ten sposób uniknąć sytuacji, w której ktoś ich ubiegnie.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
intelpółprzewodnikiprocesor
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.