Pisaliśmy o tym w zeszłym tygodniu: w ramach charytatywnej akcji z cyklu Humble Indie Bundle, można było kupić paczkę z prototypami starych gier Double Fine, a także wykupić prawo głosu w dorocznym konkursie wewnątrz studia pt. "The Amnesia Fortnight". To czas, kiedy różni pracownicy przedstawiają reszcie swoje pomysły i rodzą się z nich następne gry studia. Tak było z Costume Quest, Stacking czy Iron Brigade/Trenched.
Projektów przedstawionych w tym roku było ponad 20 i głosy internetu zdecydowały, że Double Fine pracować będzie nad prototypami następujących gier:
Hack'n'Slash ma być grą wyścigową. Okej, żartowałem, ha ha. Hack'n'Slash będzie hack'n'slashem, dla fanów hack'n'slashy. Z nastawieniem na hackowanie gry, aby oszukać jej zasady.
Spacebase DF-9 ma być symulatorem stacji kosmicznej w którym będą wydarzały się różne, losowe historie. Inspirowane Dwarf Fortress, tyle, że z kosmitami zamiast krasnoludów. I kosmosem zamiast kopalni.
The White Birch ma być klimatyczną grą platformową z tajemniczą atmosferą. Andy Wood, art director przy The Cave, opisując swój projekt powołuje się na takie gry jak Ico i Journey. Dziewczynka wchodzi po drzewie, liście szumią etc.
Autonomous ma być, utrzymaną w klimatach neonowego, synthpopowego sci-fi, grą o konstruowaniu robotów na złomowisku. Z różnych śmieci i żelastwa. A następnie wykorzystywania ich do przetrwania w ponurym świecie.
To oczywiście na razie jedynie projekty, a nie zapowiedzi nowych gier. W najbliższych dniach, podczas transmitowanych w internecie prac, okaże się, ile z tych pomysłów ma tak naprawdę ręce i nogi i czy warto inwestować w nie więcej czasu. Choć serce chciałoby, aby Spacebase DF-9 stało się rzeczywistością, to podejrzewam, że najwięcej sensu dla studia miałoby zrobienie The White Birch lub Hack'n'Slash.
Jeśli macie ochotę oglądać studio w akcji, to stream będzie dostępny tutaj. Podobnie jak archiwum z pozostałymi projektami. A najlepsze, że jeśli zaplaciliście, to będziecie mogli pobawić się skończonymi prototypami muhuhuhu.
Konrad Hildebrand