Developer odnosi się do zarzutów o złe warunki pracy.

bELbzxPF

Mi się akurat Anthem bardzo podobał, chociaż nie da się ukryć, że jestem w tej opinii, delikatnie mówiąc, lekko odosobniony. Fakt pozostaje faktem, że gra większości graczy raczej nie przypadła do gustu, podobnie negatywnie została odebrana przez większość branżowych serwisów.

Przyczyny takiego stanu rzeczy mogą być różne. Jedni powiedzą, że to kiepska gra. Inni (np. ja), że może po prostu większość ludzi oczekiwała czegoś innego. Jeszcze inni (np. Kotaku) - że winna jest kultura pracy w BioWare, obecny tam stres i charakterystyczny dla tego projektu "crunch".

Anthem Launch Trailer

Według artykułu Kotaku i informacji pozyskanych przez serwis, w BioWare panuje atmosfera kryzysu i negatywnych emocji. Depresja i lęki są wręcz "epidemią" wśród pracowników studia, jak twierdzi jedno z cytowanych przez artykuł źródeł.

bELbzxPH

Sam developer odniósł się do tych zarzutów w poście na swoim blogu. Co ciekawe, według niego problemy z crunchem nie były czymś, na co pracownicy zwróciliby uwagę w wewnętrznych badaniach nastroju w firmie (!).

Można tam przeczytać.

325381514647386076

Jednocześnie jednak w tym samym wpisie BioWare przyznaje, że tworzenie  gier, szczególnie rozpoczynających zupełnie nowe marki, jest jednym z najtruniejszych wyzwań w biznesie rozrywkowym.

bELbzxPN

Tymczasem według cytowanego przez Kotaku źródła, liczba "ofiar stresu" wśród zespołów pracujących nad Anthemem i Andromedą jest "niezliczona".

I komu tu wierzyć, no komu?

Dominik Gąska

bELbzxQD