Battle Realms

Już niebawem na rynku pojawi się nowa, ciekawa pozycja z gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym. Battle Realms przeniesie nas do dawnej Japonii, w czasy samurajów, ninjów i klanów. Pomysł ciekawy, warto więc przyjrzeć mu się z bliska.

marcindmjqtx

18.11.2003 | aktual.: 08.01.2016 13:10

Battle Realms

Marcin Lanuszny

Już niebawem na rynku pojawi się nowa, ciekawa pozycja z gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym. Battle Realms przeniesie nas do dawnej Japonii, w czasy samurajów, ninjów i klanów. Pomysł ciekawy, warto więc przyjrzeć mu się z bliska.

Jest pięknie

Gracze, którzy widzieli dema Battle Realms zgodnie twierdzą, że grafika i dbałość o szczegóły są zachwycające. Wykorzystano techniki znane z wysokobudżetowych produkcji FPS. Dzięki nim widać najdrobniejsze detale np.: pełzające w trawie węże, fruwające między drzewami ptaki czy też skaczące w stawach żaby. Pojawiły się głosy, że Battle Realms pod względem jakości dorówna, a może nawet przewyższy Warcraft III.Grywalność Battle Realms również zapowiada się przebojowo. Główne zasady oparto na znanych i sprawdzonych schematach z gier strategicznych (handel, budowa, wojny itp.), a umieszczenie tego w scenerii rodem „Siedmiu Samurajów” może zapewnić nam świetną zabawę.

Cztery klany

Na początku staniemy przed wyborem jednego z klanów: Smoka, Węża, Lotosu i Wilka. Z przynależności do każdego z nich wynikają określone korzyści .Kiedy Kenji, znany także jako Mały Smok, został oskarżony o zabójstwo własnego ojca - Lorda Oja - głowy klanu Węża, pozostała mu tylko ucieczka. Po śmierci Oja skłócone rody coraz częściej doprowadzały do konfliktów. Aby powrócić do ojczyzny, Kenji musiał utworzyć własny klan - Smoka. Cechą jego żołnierzy było postępowanie zgodnie z kodeksem bushido, dzięki czemu stali się symbolem praworządności i sprawiedliwości. Klan Węża to ich całkowite przeciwieństwo. Jego członkowie wyrzekli się szlachetnych zasad samurajów, przekształcili się w bandę rozbójników. Ich głównymi atutami są szybkość i niewielkie koszty budowy jednostek. Dodatkowymi zaletami wojowników tego klanu jest również wysoki poziom sztuki złodziejskiej oraz korzystanie z ognia jako narzędzia destrukcji. Życie w idealnej harmonii z naturą charakteryzowało niegdyś klan Lotosu. Wiara jego uduchowionych członków koncentrowała się wokół świętego drzewa - dawcy życia. Praktykowanie czarnej magii spowodowało, że jego przywódcy opowiedzieli się po stronie zła. Najgroźniejszy z nich, straszliwy Zymeth, który w drodze do władzy bez skrupułów usuwał wszelkie przeszkody, stał się uosobieniem zniszczenia i strachu. Gwałtowna zmiana warunków atmosferycznych, która zniszczyła wszelkie źródła żywności, zmusiła członków klanu Wilka do opuszczenia macierzystej krainy. Wkrótce po przybyciu na wyspę, na której rozgrywać się będzie akcja Battle Realms, zostali pobici przez klan Lotosu i zmuszeni do pracy w kopalniach. Z pomocą nieoczekiwanie przyszedł klan Węża, który wypowiedział wojnę ich prześladowcom, co pomogło Wilkom uwolnić się spod władzy Zymetha

Droga samuraja

Zróżnicowanie klanów sugeruje, że motywem przewodnim Battle Realms będzie walka dobra ze złem. Akcja osadzona jest w realiach kultury wschodniej, najważniejszy będzie więc poziom energii yin (pozytwnej) i yang (negatywnej). Zadecyduje on o statusie danego klanu. Dla Smoków i Wilków najważniejsza będzie energia yin, natomiast dla ludu Węża i Lotosu - energia yang.Battle Realms zaoferuje dwa tryby prowadzenia rozgrywki: single i multiplayer. W trybie singleplayer będzie można grać tylko klanem Smoka lub Węża. Klany Lotosu i Wilka udostępnione zostaną dopiero w multiplayer. Gra będzie typowym RTS-em, jednak przedstawione historie poszczególnych klanów oraz nietuzinkowy klimat oparty o ciekawe realia świata samurajów spowodują, że stanie się na pewno ciekawą pozycją w swoim gatunku. Szykuje się nie lada gratka zarówno dla fanów gier strategicznych oraz osób zafascynowanych tajemniczym klimatem Kraju Kwitnącej Wiśni..

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.