Autorzy Far Cry Primal pożyczyli sobie ukształtowanie terenu z Far Cry 4

Taka droga na skróty to nic nowego dla Ubisoftu, gier wideo czy ogólnie branży rozrywkowej. Ale trzeba przyznać, że tym razem skala zapożyczenia powala.

Autorzy Far Cry Primal pożyczyli sobie ukształtowanie terenu z Far Cry 4
Maciej Kowalik

03.03.2016 | aktual.: 07.03.2016 16:59

Jasonowi Schreierowi z Kotaku udało się zdobyć nieoficjalne potwierdzenie znaleziska polskiego serwisu GryNieznane. Chodzi o mapę świata Oros, która wykazuje duże podobieństwa do Kyratu, po którym biegaliśmy w Far Cry 4. Drogi zmieniły się w Primalu w leśne ścieżki, mosty nad strumieniami w brody, ale ogólny zarys miejsca, w którym toczy się akcja obu gier faktycznie jest podobny.

Obraz

Aczkolwiek mówimy tylko o ogólnym ukształtowaniu terenu. Uwierzcie, że nie da się pomylić Oros z Kyratem w trakcie zabawy. To ciekawostka, możliwa do zaobserwowania jedynie, gdy zestawimy ze sobą dwie mapy, pokazująca jednak pewne realia tworzenia gier, o których mówi się rzadko.

Wspomniałem wcześniej, że recyckling elementów to nie nowość w przypadku Ubisoftu. Jakkolwiek dobrą grą nie było Assassin's Creed Rogue, trudno było nie zauważyć w nim wielu elementów przeniesionych bezpośrednio z Black Flag. Uczucie deja vu było tam mocne, ale nie przeszkodziło grze zebrać lepszych not od jakże "świeżego" Unity. Ale to tak na marginesie.

Wcześniej, przy okazji Call of Duty: Ghosts, okazało się, że Infinity Ward praktycznie skopiowało scenkę przerywnikową z finału Call of Duty: Modern Warfare 2 na potrzeby pierwszej misji nowej gry.

Call of Duty: Ghosts Copy & Paste Modern Warfare 2 Ending

To już "kopiuj+wklej" wyższego kalibru. Choć deweloper i wydawca pewnie nazwą to oszczędnością. O ile mapa w Far Cry mi nie przeszkadza, bo to tylko ukształtowanie wielkiego terenu, to widząc coś takiego czuję namiastkę braku szacunku obu firm do graczy, od których rok w rok wyciągają pieniądze.

Ale takie rzeczy dzieją się nie tylko w grach. Nie wiem czy powinienem Wam to pokazywać, bo darzę wytwórnię Walta Disneya wielkim sentymentem, ale...

Życie, minimalizacja nakładów by zmaksymalizować zysk. I inne tego typu banały, które może nie powinny obchodzić płacącego klienta, ale warto o nich pamiętać. A Far Cry Primal to naprawdę fajna gra. I spory powiew świeżości. Dużo większy niż pomiędzy trójką i czwórką, które mapy może nie dzieliły, ale prawie wszystko inne tak.

A skoro już przy temacie kopiowania jesteśmy...

Obraz

[źródło: GryNieznane]

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościubisoftps4
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.