Artifact traci graczy w szalonym tempie

Liczba użytkowników zmalała kilkukrotnie względem pierwszych tygodni.

Artifact traci graczy w szalonym tempie
Krzysztof Kempski

13.12.2018 20:17

Valve za sprawą Artifact powróciło do tworzenia gier. Z perspektywy dwóch tygodni od debiutu nie jest to jednak dla firmy powrót w najlepszym stylu. W dniu premiery (28 listopada) gra przyciągnęła co prawda ponad 50 tysięcy graczy i liczba ta w kolejnych dniach podskoczyła nawet do 60 tysięcy graczy. Jak na dość niszową karciankę, świetny wynik. W ostatnim czasie Artifact zaczęło jednak mocno dołować. Gracze zaczęli porzucać produkcję Valve i obecnie bawi się przy niej tylko około 15 tysięcy odbiorców. Co wciąż jest niezłym wynikiem, na pewno jednak dużo poniżej oczekiwań firmy.

Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele. Przede wszystkim gracze wciąż narzekają na balans rozgrywki oraz model biznesowy. Oprócz ceny gry ustalonej na poziomie 76 złotych, płacić trzeba również za rozgrywki inne niż w trybie casual, za skompletowanie lepszej talii itp. Jasne, mamy tu do czynienia z Trading Card Game, z jakiegoś powodu jednak gracze, którzy zainwestowali w tytuł porzucają go.

Introducing Artifact

Valve ma zatem twardy orzech do zgryzienia. Sześciokrotny spadek liczby graczy w ciągu zaledwie dwóch tygodni to dla karcianki wynik bardzo słaby. Oczywistym rozwiązaniem zdaje się przejście na model free 2 play, ale zrobienie tego zaledwie 2 tygodnie po oficjalnej premierze to jak przyznanie się do porażki. Zwłaszcza, że nie zawsze chcą tego sami gracze. Przypomnijmy choćby, jak zareagowali fani, gdy częściowo darmowy stał się CS: GO. A może wystarczy po prostu wycofać się z płatnych trybów w płatnej grze...

Krzysztof Kempski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościvalvesteam
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.