Architektura w Assassin’s Creed: Origins – Egipt – CZĘŚĆ I

Świat starożytnego Egiptu jest dla dzisiejszych odbiorców nieczytelny. Archaiczne materiały budowlane, politeizm wpływający znacząco na system budowania sakralnego oraz wszechobecne grobowce. Wszystko to razem tworzy mieszankę, do której z architektonicznego punktu widzenia… nie chciałem wchodzić. Przed wami architektura w  Assassin’s Creed: Origins!

Architektura w Assassin’s Creed: Origins – Egipt – CZĘŚĆ I
archigame

20.11.2017 | aktual.: 20.11.2017 14:26

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nie zrozumcie mnie źle. Strasznie lubiłem przygody bohaterów komiksów w Egipcie. Mumie, tajne przejścia i labirynty pod piramidami. Uwielbiam film Mumia. Ale minęło już ładnych parę lat od kiedy rumieniec by mi wyskoczył na myśl gry o Egipcie. Gdy usłyszałem, że następny Assassyn będzie dział się w Starożytnym Egipcie pomyślałem od razu, że tą część mogę sobie odpuścić. Z różnych przyczyn musiał się jednak podjąć grania w ten tytuł i… jak dobrze, że się za niego wziąłem! Egipt, który przyjdzie Wam odwiedzić w nowej części serii jest bowiem pełen wpływów Greckich i Rzymskich. Jest tego tyle do opisania, że tekst o architekturze w Assassin’s Creed: Origins jestem zmuszony podzielić na trzy części. Przed Wami pierwsza odsłona.

Przygoda zaczyna się w regionie Siwa, który leży na peryferiach Egiptu. To właśnie tutaj (oraz w okolicach Gizy oraz Memfis) są najbardziej widoczne wpływy starożytnej Egipskiej architektury. Największy wpływ na budownictwo starożytnych Egipcjan miały wpływ bogowie, którym Egipcjanie poświęcali najbardziej reprezentatywne budynki oraz Nil, ich święta rzeka. Te dwa elementy miały nie tylko wpływ na kształt zabudowań czy ich miejsce, ale nawet na technikę budowy czy wybór budulca. Cegła mułowa i inne

Już teraz zapraszam na następną notkę. Tym razem będzie ona poświęcona greckim wpływom. Będę wdzięczny za komentarze, uwagi i pomysły dotyczące opisywania przeze architektury w grach.

Więcej wpisów o architekturze w grach znajdziecie na moim blogu: ARCHIGAME.PL

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (6)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.