Analitycy o Online Pass

Online Pass - inicjatywa Electronic Arts, blokująca dostęp do elementów sieciowych graczom, kupującym używane gry odbiła się szerokim echem w branży. W komentarzach pod naszymi wpisami trudno doszukać się pochwał tego pomysłu, bo przecież większość z Was kupuje gry za własne pieniądze, a wtórny obieg i odrobina cierpliwości pozwalają czasem zaoszczędzić naprawdę sporo. A co o Online Pass sądzą analitycy?

Analitycy o Online Pass
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

Michael Pachter z Wedbush Morgan Securities nazywa pomysł genialnym i potwierdza to, co mówił John Riccitiello z EA - Online Pass nie ma na celu walki z rynkiem wtórnym:

Pomysł jest prosty: gracze przyzwyczaili się do większego nacisku na rozgrywkę sieciową, a wydawca musi to sobie zrekompensować. W przypadku gdy gracz jest pierwszym nabywcą, wydawca otrzymuje pieniądze gdy kupi on grę. Jeśli gracz kupuje z drugiej ręki, wydawca nie otrzymuje zapłaty. Dzięki Online Pass EA zmusza kupujących używane gry do zapłacenia za utrzymywanie infrastruktury i dostęp do zawartości premium.[ ]Myślę, że stanie się to normą dla największych wydawców, a EA ustawiło cenę zbyt nisko. Z kolei Colin Sebastian z Lazard Capital Markets podnosi argument, który pojawiał się również u nas:

Dla wydawców to miecz obosieczny. Z jednej strony ograniczy rynek wtórny, ale z drugiej obniży wartość używanych gier, które konsumenci wykorzystywali jako walutę przy kupowaniu nowych gier. Dwa zdania Colina, który wydaje się wczuwać w skórę graczy nie mają jednak szans z wywodem Jesse'ego Divnicha z EEDAR. Również i on gratuluje Electronic Arts mądrego ruchu.

Wraz z powiększaniem się liczby użytkowników podłączonych do sieci, deweloperzy przeznaczają coraz więcej środków na rozbudowywanie gry po premierze. Na przykład uaktualnianie składów, opłaty za infrastrukturę sieciową, darmowe DLC czy zarządzanie społecznością[ ]Z technicznego punktu widzenia, jeśli konsument nabędzie używaną grę, po czym zacznie korzystać z wszystkich możliwości, które wymagają nakładu środków po premierze staje się finansowym obciążeniem dla wydawcy. Sam jest malutkim ciężarem, ale jeśli pomnożymy to przez 100.000 transakcji, wychodzi spora suma. Jesse zauważył również, jak w przeciągu ostatniej dekady zmieniła się branża, w której elementy sieciowe odgrywają już bardzo znaczącą rolę:

Tradycyjna przestrzeń gier wideo zmienia się szybko i to, co dostajemy na fizycznym dysku z grą nie jest już kompletnym doświadczeniem. Siedem lat temu, kupując Grand Theft Auto za 50 dolarów, całość doświadczenia była zamknięta na płytce DVD. W 2010 jest już inaczej[ ]EA Sports Online Pass to usługa, której przyświeca hasło "Jeśli zamierzasz korzystać z funkcji, które nie są zawarte na dysku, prosimy byś uiścił drobną opłatę." Dla mnie brzmi to rozsądnie. A co Wy sądzicie - EA postanowiło uderzyć rynek wtórny tam, gdzie najbardziej boli, czy po prostu słusznie zaczęło pobierać należną sobie opłatę za funkcje sieciowe?

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne