W końcu wiemy, ile Microsoft zarabia na Game Passie!

W końcu wiemy, ile Microsoft zarabia na Game Passie!10.10.2022 20:19
Game Pass
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Odpowiedź przyniosło postępowanie regulacyjne w Brazylii.

Cały czas nie ma pewności, czy ostatecznie dojdzie do skutku przejęcie Activision-Blizzard przez Microsoft. Chociaż producent Xboksów ogłosił swoje akwizycyjne zamiary w styczniu tego roku, to sprawa cały czas prześwietlana jest pod kątem potencjalnego naruszenia regulacji antymonopolowych. Wciąż czekamy na wyniki tego procesu z Wielkiej Brytanii (mają być do marca) czy USA, w weekend spłynęła jednak w końcu pierwsza dobra dla Microsoftu wiadomość. 

Zielone światło dla połączenia firm dała Brazylia. Zajmująca się regulowaniem tamtejszego rynku organizacja CADE zezwoliła zgodę na przejęcie bez zastrzeżeń, zaznaczając, że podejmuje tę decyzję z myślą o klientach z Brazylii, nie zaś o interesach konkretnych spółek.

Od samej zgody Brazylii ciekawszy wydaje się jednak inny element całego procesu. W jego trakcie Microsoft ujawnił przychody z usługi Xbox Game Pass (bez PC) za 2020 rok podatkowy (zakończony w styczniu 2021). Wyniosły one wg tych danych 2,9 miliarda dolarów. Oznacza to, że ta subskrypcyjna usługa była odpowiedzialna za 18 proc. całości przychodów z Xboksa i 30 proc. przychodów działu gier i usług.

Warto tu zaznaczyć, że w styczniu 2021 Game Pass miał również według informacji podawanych przez Microsoft 18 milionów użytkowników. W styczniu tego roku miało ich zaś być już 25 milionów - można się więc spodziewać, że aktualne przychody są o ok. 40 proc. większe. 

Wszystko to pod warunkiem, że w liczbie 2,9 miliarda dolarów zawarte są jedynie subskrypcje - a to pozostaje niejasne. Microsoft może tu stosować różnego rodzaju sztuczki, by tworzyć lepszy od rzeczywistego obraz usługi (wliczając w sumę choćby sprzedaż dodatków do gier z GP czy gry oferowane w ramach zniżek w usłudze).

Z drugiej strony w całym procesie uzyskania zgody na kupienie Activision chodzi przecież o to, by Microsoft wykazał, że jego udział w rynku nie zagraża konkurencji. Różnie więc można na to patrzeć.

Tak czy inaczej - tego rodzaju liczby poznajemy po raz pierwszy i z pewnością są one interesujące. Jeszcze bardziej ciekawe okażą się w przyszłości, gdy potencjalnie będziemy mieć nieco większy kontekst.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.